Grupy
Archiwum strony

PLAN PRACY NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 1 – Niby tacy sami, a jednak inni

  1. Stosowanie form grzecznościowych względem dzieci i dorosłych (w domu, w przedszkolu, na ulicy).
  2. Kształtowanie poczucia własnej wartości i postawy tolerancji.
  3. Układanie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń.
  4. Wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

Tydzień 2 – Wakacyjne podróże

  1. Poznawanie różnych rodzajów środków lokomocji i transportu, takich jak: rowery, samochody, autobusy, samoloty, statki.
  2. Omawianie zasad właściwego zachowania się w środkach transportu.
  3. Dzielenie się wrażeniami z pobytu poza swoim miejscem zamieszkania, np. wyjazdów do rodziny.
  4. Dopasowywanie i dobieranie przedmiotów tak, aby tworzyły pewną całość (np. to są klocki do budowania wieży, a te – do ułożenia domku).

Tydzień 3 – Morze czy góry

  1. Aktywnie uczestniczy w zajęciach.
  2. Śpiewa piosenki o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  3. Zna zasady bezpiecznego zachowania nad wodą.
  4. Przelicza elementy zbioru i dopasowuje do obrazu graficznego cyfr od 1 do 4.

Tydzień 4 – Pożegnania nadszedł czas

  1. Powtarzanie z pamięci rymowanek, krótkich wierszy, piosenek.
  2. Nazywanie przedmiotów i ich kolorów (zabawek, ubrań, pojazdów, naczyń itp.)
  3. Przeliczanie elementów zbioru w zakresie 1-4.

Tydzień 5 – Projekt las

  1. Obserwowanie przyrody w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.
  2. Skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  3. Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość i przynależność.

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 1 – Moja miejscowość, mój region

  1. Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych obiektów i miejsc.
  2. Zwracanie uwagi na piękno najbliższego otoczenia (architektury, krajobrazu, zjawisk atmosferycznych, okazów przyrodniczych itp.)
  3. Wykorzystywanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

Tydzień 2 – Łąka w maju

  1. Obserwowanie, w sposób bezpośredni, zmian zachodzących wiosną
    w przyrodzie
  2. Poznawanie wybranych owadów, np.: pszczół, motyli
  3. Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość
    i przynależność

Tydzień 3 – Wiosna na wsi

  1. Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi, porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa.
  2. Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  3. Poznawanie własnych możliwości w toku wykonywania różnych czynności i w konfrontacji z rówieśnikami (określanie: sam potrafię…)

Tydzień 4 – Święto rodziców

  1. Podawanie wiadomości na temat ważniejszych wydarzeń z życia rodzinnego.
  2. Opowiadanie o ulubionych zajęciach domowych poszczególnych członków rodziny
  3. Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 1 – Wiosenne przebudzenie

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  2. Poznawanie oznak nadchodzącej wiosny
  3. Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  4. Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).

Tydzień 2 – Wiosenne powroty

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
  2. Omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd).
  3. Układanie figur, patyczków, klocków według podanego wzoru.
  4. Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.

Tydzień 3 – Dbamy o przyrodę

  1. Poznawanie sposobów ochrony środowiska
  2. Obserwowanie, poznawanie najbliższego środowiska.
  3. Porównywanie przedmiotów i ich klasyfikowanie.
  4. Aktywne uczestniczenie w zajęciach.

Tydzień 4 – Moja ojczyzna

  1. Poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
  2. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, tematycznie związanej z Polską; nauka wybranych (krótkich) wierszy na pamięć.
  3. Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności i narodu.
  4. Utrwalanie swojego imienia, nazwiska i adresu.

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC MARZEC W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 1 – Świat techniki

  1. Określanie miejsca zamieszkania (wieś, miasto).
  2. Poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola; nazywanie narzędzi, przyborów potrzebnych im do pracy.
  3. Określanie ról różnych zawodów w życiu społecznym
  4. Dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach, układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

Tydzień 2 – Zwierzęta z dżungli i sawanny

  1. Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych i ich zwyczajów.
  2. Skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  3. Porównywanie przedmiotów; klasyfikowanie ich ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki
    do kredek).

Tydzień 3 – Zwierzęta naszych pól i lasów

  1. Poszerzanie wiedzy o zwierzętach mieszkających na naszych polach
    i w lasach.
  2. Rozpoznawanie różnych odgłosów, dźwięków dochodzących z bliskiego otoczenia.
  3. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, stosowanie określeń: blisko, daleko, wysoko, nisko, dalej, bliżej, wyżej, niżej.

Tydzień 4 – Marcowa pogoda

  1. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną.
  2. Nazywanie elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
  3. Liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
  4. Rozwijanie sprawności całego ciała, w tym sprawności rąk.

Tydzień 5 – Wielkanoc

  1. Wzbogacanie wiadomości na temat Wielkanocy.
  2. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocy.
  3. Wykorzystanie figur geometrycznych w ćwiczeniach matematycznych, zabawach, grach.

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 1 – Zima i zwierzęta

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas zimy.
  2. Zapoznanie z wyglądem i sposobem żywienia się wybranych ptaków zimujących w Polsce
  3. Liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.

Tydzień 2 – W świecie sztuki – muzyka

  1. Rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów.
  2. Słuchanie utworów instrumentalnych i śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i krótkim tekście.
  3. Określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok.

Tydzień 3 – Stop Smog

  1. Podnoszenie świadomości ekologicznej w zakresie wpływu zanieczyszczonego powietrza na zdrowie.
  2. Zapoznanie z kolorami w Indeksie Jakości Powietrza.
  3. Wyrobienie nawyku właściwego zachowania podczas dni z przekroczoną normą pyłów w powietrzu,
  4. Zapoznanie ze sposobami walki ze smogiem

Tydzień 4 –  Ziemia – planeta ludzi

  1. Przyswajanie nazw: globus, wszechświat, planety, Ziemia, Księżyc. Poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata.
  2. Poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia, np. lupy, lornetki.
  3. Utrwalanie nazw figur geometrycznych. Układanie dowolnych kompozycji z klocków w kształcie figur geometrycznych.

 

PLAN PRACY NA MIESIĄC STYCZEŃ W GRUPIE „ŻABKI”

Tydzień 3 – Babcia i dziadek

  1. Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny: mama tata, siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia.
  2. Liczenie na palcach w zakresie dostępnym dziecku.
  3. Uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa.
  4. Nauka piosenki Babciu droga babciu oraz życzeń dla babci i dziadka.

Tydzień 4 – Baśnie, bajki, bajeczki

1. Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów.
2. Dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek.
3. Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów.