Dzieci młodsze 4 – 5latki
PAŹDZIERNIK 2020 |
||
Zakresy tematyczne
(grupy leksykalne) |
Funkcje językowe | Struktury gramatyczne Nowe słownictwo |
Liczby 1-5
Owoce Food
Family Części ciała
Poznajemy zwyczaje: Halloween
Czynności związane z ruchem
|
Przeliczanie w zakresie 6
Nazywanie owoców Nazywanie napojów i potraw Nazywanie członków rodziny Wskazywanie części ciała Przedstawianie postaci związanych z Halloween
Wykonywanie prostych poleceń |
one, two ,three, four, five,six ,
apple, banana, plum milk, juice pizza, hamburger, hot dog daddy, mummy, brother, sister
head, shoulders, knees, toes monster,witch,ghost Go away!
Stand up,please. Sit down,please. Hands up! Hands down. |
Utrwalanie materiału przerobionego we wrześniu |
Dzieci starsze 5 – 6latki
PAŹDZIERNIK 2020 |
||
Zakresy tematyczne
(grupy leksykalne) |
Funkcje językowe | Struktury gramatyczne Nowe słownictwo |
Liczby 1-7
Fruit Food
Części ciała Family Nasi ulubieńcy
Poznajemy zwyczaje: Halloween Czynności związane z ruchem |
Przeliczanie w zakresie 7
Nazywanie owoców Nazywanie napojów i potraw
Wyrażanie upodobań Wskazywanie części ciała Nazywanie członków rodziny Nazywanie zwierzątek domowych Naśladowanie odgłosów zwierząt Wyrażanie posiadania Przedstawianie postaci i wyrażeń związanych z Halloween
Wykonywanie prostych poleceń |
one, two ,three, four, five, six, seven,
apple, banana, plum, pear, orange pizza, hamburger, hot dog, ice cream, soup, salad I like … . head, shoulders, knees, toes daddy, mummy, brother, sister cat, dog, mouse, fish, woof, meow, squeak, tweet, glub, I have a …… . monster, witch, ghost, bat, spider Happy Halloween! Go away!
Stand up,please. Sit down,please. Hands up! Hands down. |
Utrwalanie materiału przerobionego we wrześniu |
“PSZCZÓŁKI” – praca zdalna
My family 16.X.2020r.
W tym tygodniu ćwiczymy nazwy członków rodziny:
dzidziuś – BABY
mama – MAMA , MOM, MOMMY, MUMMY, MOTHER
tata – PAPA, DAD, DADDY, FATHER
siostra – SISTER
brat – BROTHER
Na początek pobawmy się paluszkami. Czas na The Finger Family (zabawę, którą niektórzy z was już znają) – POSŁUCHAJ!
Zaciskamy dłoń w piąstkę i zaczynamy.
Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am (prostujemy kciuk i kiwamy nim)
How do you do?
Mommy finger, mommy finger, where are you?
Here I am, here I am (prostujemy kciuk i kiwamy nim)
How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am (prostujemy kciuk i kiwamy nim)
How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am (prostujemy kciuk i kiwamy nim)
How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am (prostujemy kciuk i kiwamy nim)
How do you do?
Poćwiczcie sobie teraz nazwy członków rodziny z “talking flashcards” – POWTARZAJ!
Na koniec zapraszam do rymowanki utrwalającej nazwy członków rodziny – tekstu uczymy się stojąc i rytmizujemy go klaszcząc.
Mummy, mummy play with me. (klaszczemy miarowo w ręce)
Mummy, mummy play with me. (klaszczemy miarowo w ręce)
Mummy, mummy play with me. (klaszczemy miarowo w ręce)
I’m happy, happy (obracamy się wokół siebie,
one, two, three! i trzy razy tupiemy)
Daddy, daddy play with me.
Daddy, daddy play with me.
Daddy, daddy play with me.
I’m happy, happy one, two, three!
Brother, brother play with me.
Brother, brother play with me.
Brother, brother play with me.
I’m happy, happy one, two, three!
Sister, sister play with me.
Sister, sister play with me.
Sister, sister play with me.
Sister, sister one, two, three!
Baby, baby play with me.
Baby, baby play with me.
Baby, baby play with me.
Baby, baby one, two, three!
My family 2 19.X.2020r.
Pozostańmy jeszcze przy tematyce rodziny – wszak jest nam ona wyjątkowo bliska.
Co robicie, gdy jesteście w domu ?
What are you doing? (Co robisz?)
Popatrzmy, czym jest zajęta rodzina państwa Paluszków – SŁUCHAJ!
The Finger Family Song |(Nursery Rhymes & Kids Songs by Super JoJo)
Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Daddy finger, daddy finger, what are you doing?
Working out, working out, I’m working out. (Trenuję, ćwiczę)
Mommy finger, mommy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Mommy finger, mommy finger, what are you doing?
Making a cake, making a cake. I’m making a cake. ( Robię tort )
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Brother finger, brother finger, what are you doing?
Fixing toys, fixing toys. I’m fixing toys. (Naprawiam zabawki)
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Sister finger, sister finger, what are you doing?
Coloring, coloring, I’m coloring. (Koloruję)
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Baby finger, baby finger, what are you doing?
Hugging you, hugging you. I’m hugging you. (Przytulam was)
Może w waszej rodzinie macie dzidziusia.
Małe dzieci bardzo się lubią chować – lubią, kiedy ktoś ich szuka i zastanawia się „Where’s baby”(Gdzie jest maluch?).
Posłuchajcie i popatrzcie – powtarzajcie słowa piosenki na zasadzie “echa”
Where is baby? (Gdzie jest maluch ?)
Where is baby?
Where is baby?
There he is. (Tam jest!)
Where is baby?
Where is baby?
Where is baby?
There she is.
Peekaboo. ( Akuku)
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you. (Wdzę ciebie)
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you.
Where is Daddy?
Where is Daddy?
Where is Daddy?
There he is.
Where is Daddy?
Where is Daddy?
Where is Daddy?
There he is.
Peekaboo.
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you.
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you.
Where is Mommy?
Where is Mommy?
Where is Mommy?
There she is.
Where is Mommy?
Where is Mommy?
Where is Mommy?
There she is.
Peekaboo.
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you.
Peekaboo.
Peekaboo.
I see you.
Where is baby?
Where is baby?
Where is baby?
There he is.
Where is baby?
Where is baby?
Where is baby?
There she is.
Może pobawicie się w chowanego – kiedy wyskakujemy z naszej kryjówki wołamy “Peekaboo!”
Stwórzcie swoją własną rodzinę paluszkową – możecie odmalować swoją dłoń i albo skorzystać z przygotowanej karty pracy – TUTAJ.