Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

STYCZEŃ

 

1. Mijają dni, miesiące, lata.

-Rozwijanie mowy.

-Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.

-Doskonalenie poczucia rytmu.

-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.

-Poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku.

-Przyporządkowanie miesięcy do poszczególnych pór roku.

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.

-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

-Rozwijanie myślenia logicznego. 

-Rozumienie zachodzenia zmian w wyglądzie człowieka z powodu upływu czasu.

-Rozwijanie rozumowania matematycznego.

-Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (nazwami dni tygodnia). 

2. Zima i zwierzęta

-Rozwijanie mowy.

-Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.

-Zachęcanie do obcowania z muzyką klasyczną.

-Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla danego środowiska.

-Zapoznanie z pracą leśnika.

-Rozwijanie umiejętności wokalnych.

-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Poznawanie przysmaków zwierząt.

-Organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.

 

3. Babcia i dziadek

-Rozwijanie mowy.

-Wskazywanie pokrewieństw w rodzinie.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Zapoznanie z figurą geometryczną – trójkatem.

-Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.

-Opanowanie tekstu nowej piosenki.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

- rozwijanie wyobraźni

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny.

-Pobudzanie zmysłów.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.

-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

-Zachęcanie do spędzania wolnego czasu z rodziną.

- radzenie sobie z tremą podczas występu.

4. Karnawał

-Rozwijanie mowy.

- wzbogacanie wiedzy o balu karnawałowy

-Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.

-Budzenie zainteresowania literami.  (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.

-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie. 

- Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Doskonalenie umiejętności manipulowania rekwizytem podczas zabawy z piosenką.

-Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu.