Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

GRUDZIEŃ

 

1. Idzie zima ze śniegiem.

-Rozwijanie mowy.

-Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.

-Doskonalenie poczucia rytmu.

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.

-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

-Rozwijanie myślenia logicznego. 

2. Jak wyglądał świat przed milionami lat?

-Rozwijanie mowy.

-Zdobywanie wiadomości na temat dinozaurów.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.

-Rozwijanie umiejętności wokalnych.

-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów..

3. Planeta Fantazja

-Rozwijanie mowy.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Zapoznanie z figurą geometryczną – trójkatem.

-Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.

-Opanowanie tekstu nowej piosenki.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

- rozwijanie wyobraźni

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny.

-Pobudzanie zmysłów.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Poznawanie etapów otrzymywania papieru.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.

-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

4. Idą Święta

-Rozwijanie mowy.

-Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.

-Budzenie zainteresowania literami.  (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.

-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą. Uświadamianie wpływu wiatru na życie człowieka.

-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie. 

- poznanie tradycji świątecznych.