STYCZEŃ
1. Mijają dni, miesiące, lata.
-Rozwijanie mowy.
-Rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.
-Doskonalenie poczucia rytmu.
-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.
-Poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku.
-Przyporządkowanie miesięcy do poszczególnych pór roku.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.
-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
-Rozwijanie myślenia logicznego.
-Rozumienie zachodzenia zmian w wyglądzie człowieka z powodu upływu czasu.
-Rozwijanie rozumowania matematycznego.
-Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (nazwami dni tygodnia).
2. Zima i zwierzęta
-Rozwijanie mowy.
-Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.
-Zachęcanie do obcowania z muzyką klasyczną.
-Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla danego środowiska.
-Zapoznanie z pracą leśnika.
-Rozwijanie umiejętności wokalnych.
-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Poznawanie przysmaków zwierząt.
-Organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.
3. Babcia i dziadek
-Rozwijanie mowy.
-Wskazywanie pokrewieństw w rodzinie.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Zapoznanie z figurą geometryczną – trójkatem.
-Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.
-Opanowanie tekstu nowej piosenki.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
- rozwijanie wyobraźni
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny.
-Pobudzanie zmysłów.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.
-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.
-Zachęcanie do spędzania wolnego czasu z rodziną.
- radzenie sobie z tremą podczas występu.
4. Karnawał
-Rozwijanie mowy.
- wzbogacanie wiedzy o balu karnawałowy
-Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.
-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.
- Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Doskonalenie umiejętności manipulowania rekwizytem podczas zabawy z piosenką.
-Rozwijanie sprawności ruchowej i poczucia rytmu.