piewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Jesień fajne ma kałuże,
wskazuje na ilustracji narzędzia ogrodnicze
świadomie oddycha,
rozpoznaje dotykiem owoce i warzywa,
opisuje swoimi słowami smak owoców i warzyw, tj. jabłka, gruszki, marchwi, buraka,
odpowiada na pytanie: Jak smakuje jesień?,
wyróżnia głoskę o w nagłosie, wyróżnia głoskę o w wygłosie ,
rozpoznaje literę o wśród innych liter, kreśli litery O, o po śladach,
uważnie słucha wiersza,
kreśli po śladach litery o, O,
rozpoznaje wybrane warzywa po zapachu,
wie, co można przygotować z warzyw,
odpowiada na pytanie: Co pachnie jesienią?
śpiewa piosenkę Jesień fajne ma kałuże,
rozpoznaje na ilustracjach zwierzęta leśne (niedźwiedzia, wiewiórkę, jeża, borsuka),
odpowiada na pytanie: Co zwierzęta robią jesienią?,
wskazuje różnice w wyglądzie kolegi/ koleżanki,
poprawnie stosuje określenia: cięższy od, lżejszy
odpowiada na pytanie: Dlaczego lubimy jesień?,
reaguje na przerwę w muzyce,
pamięta o myciu rąk po wyjściu z toalety lub po przyjściu z podwórka,
uprzejmie się wita,
maluje farbami, kończy rozpoczętą pracę,
skupia uwagę na osobie mówiącej, potrafi wymienić co najmniej jedno swoje osiągnięcie (sukces) z bieżącego tygodnia,
2. W krainie emocji
Dziecko:
ustawia się w kole,
wie, co to jest cisza,
wie, co to znaczy być cicho,
odpowiada na pytanie: Co usłyszę, gdy będę cicho?,
śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki W krainie emocji,
wie, jak się gra na instrumentach perkusyjnych, rozpoznaje instrumenty perkusyjne, wystukuje rytm na wybranym instrumencie perkusyjnym.
odpowiada na pytanie: Kiedy odczuwam spokój?,
świadomie oddycha, kontrolując swój oddech,
wie, że kontrola emocji to kontrola oddechu,
wykonuje ruchy naprzemienne,
wodzi wzrokiem za przedmiotem,
wie, jak należy zachować się w lesie,
odpowiada na pytanie: Jakie emocje w sobie skrywam?, nazywa uczucia, które przeżywa,
wie, jak radzić sobie z uczuciami, które przeżywa, mówi koledze/ koleżance miłe rzeczy,
odlicza od 10 do 1,
maszeruje po okręgu – jedno dziecko za drugim,
poprawnie używa pojęć: jeden, wiele,
poprawnie stosuje liczebniki: pierwszy, pierwsza, pierwsze,
kreśli cyfrę 1 po śladzie,
rozpoznaje cyfrę 1 wśród innych cyfr,
wskazuje monetę jednozłotową.
odpowiada na pytanie: Za czym tęsknią drzewa?,
śpiewa piosenkę W krainie ciszy,
wykonuje pracę plastyczną Ptaki,
uważnie słucha opowiadania,
3. W krainie zdrowia
Dziecko:
odpowiada na pytanie: Po co nam wzrok?,
rozumie potrzebę konieczności dbania o wzrok,
koloruje obrazek zgodnie z podanym wzorem,
rozpoznaje kolory,
reaguje na sygnał,
śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki Numer 112 Jolanty Kucharczyk.
wyróżnia głoskę l w nagłosie, wyróżnia głoskę l w wygłosie ,
rozpoznaje literę l wśród innych liter,
kreśli litery l, L po śladach ,
odpowiada na pytanie: Kto ratuje nasze życie i zdrowie?,
wie, na czym polega praca lekarza, strażaka, policjanta.
odpowiada na pytanie: Jak odżywiać się zdrowo?,
wie, co to są witaminy,
wskazuje potrawę, którą lubi,
wymienia posiłki, które spożywa każdego dnia,
wymienia warzywa, których można użyć do zrobienia kanapki.
poprawnie wykonuje zabawę paluszkową Prawa ręka, lewa ręka,
rozpoznaje cyfrę 2 wśród innych cyfr, pokazuje, ile to jest 2,
śpiewa piosenkę Numer 112, wybiera numer alarmowy 112.
kreśli po śladzie cyfrę 2 ,
odpowiada na pytanie: Jak spędzasz wolny czas?,
wymienia nazwy dni tygodnia,
wskazuje prawą rękę i lewą rękę,
4. Wśród zwierząt
Dziecko:
wie, na czym polega opieka nad zwierzętami,
podaje nazwy co najmniej trzech zwierząt żyjących wśród nas,
przyjmuje w zabawie rolę opiekuna zwierzęcia,
wie, jak się zachować w obecności nieznajomego psa,
przyjmuje pozycję żółwia,
segreguje według wielkości: mały, średni, duży,
rozwiązuje zagadki o darach jesieni, odpowiada na pytanie: Co czerwieni się jesienią?, potrafi wyjaśnić, co to są przetwory, potrafi podać przykłady darów jesieni rozróżnia kolory,
wykonuje polecenia nauczyciela, skupia uwagę przez co najmniej 10 minut zajęć,
wyklaskuje proste rytmy,
odpowiada na pytania: W co można bawić się jesienią? Co potrafią kolory? potrafi samodzielnie wypchnąć obiekt z karty, wymienia czynności, które potrafi wykonać bez pomocy dorosłego,
wskazuje strony lewą i prawą na kartce, wskazuje górę i dół na kartce,
kreśli litere A, a
śpiewa piosenkę Zwierzęta są wśród nas,
wykonuje skoki zajęcze,
rozróżnia figury geometryczne,
łączy figury w pary,
poprawnie stosuje określenia: więcej, mniej.
poprawnie czworakuje,
podaje co najmniej trzy zwierzęta żyjące wśród nas,
rozwiązuje zagadki o zwierzętach,
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.