KWIECIEŃ
1. Wiosna na wsi
-Rozwijanie mowy.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Wprowadzenie odejmowania jako element ubywania, poznanie znaku minus.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.
-Doskonalenie poczucia rytmu.
-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.
-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
-Rozwijanie myślenia logicznego.
2. Dbamy o przyrodę.
-Rozwijanie mowy.
-Wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.
-Rozwijanie umiejętności wokalnych.
-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.
3. Wielkanoc.
-Rozwijanie mowy.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Rozbudzanie zainteresowań kosmosem.
- Utrwalanie poznanych znaków matematycznych: +, –, =, oraz liczb od 1 do 10; przeliczanie w zakresie 10. (6-latki)
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.
-Opanowanie tekstu nowej piosenki.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
- rozwijanie wyobraźni
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny.
-Pobudzanie zmysłów.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.
-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.
- Doskonalenie umiejętności porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium.
4. Ziemia - nasza planeta.
-Rozwijanie mowy.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Wprowadzenie odejmowania jako element ubywania, poznanie znaku minus.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.
-Doskonalenie poczucia rytmu.
-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.
-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
-Rozwijanie myślenia logicznego.
5. Polska - moja ojczyzna.
-Rozwijanie mowy.
- Rozwijanie umiejętności budowania zdań.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.
-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.
- Rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.
-Rozwijanie zainteresowań badawczych.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Zapoznanie z pracą projektanta mody.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.
-Doskonalenie umiejętności określenia położenia obiektu na płaszczyźnie.