GRUDZIEŃ
1. Idzie zima ze śniegiem.
-Rozwijanie mowy.
-Wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.
-Doskonalenie poczucia rytmu.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.
-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
-Rozwijanie myślenia logicznego.
2. Jak wyglądał świat przed milionami lat?
-Rozwijanie mowy.
-Zdobywanie wiadomości na temat dinozaurów.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.
-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.
-Rozwijanie umiejętności wokalnych.
-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów..
3. Planeta Fantazja
-Rozwijanie mowy.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Zapoznanie z figurą geometryczną – trójkatem.
-Utrwalanie nazw liczebników porządkowych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.
-Opanowanie tekstu nowej piosenki.
-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.
- rozwijanie wyobraźni
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Poznawanie zastosowania i właściwości fizycznych mąki i wełny.
-Pobudzanie zmysłów.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Poznawanie etapów otrzymywania papieru.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.
-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.
4. Idą Święta
-Rozwijanie mowy.
-Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.
-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)
-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)
-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.
-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.
-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.
-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.
-Rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą. Uświadamianie wpływu wiatru na życie człowieka.
-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.
-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.
- poznanie tradycji świątecznych.