Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

KWIECIEŃ

 

1. Wiosna na wsi

-Rozwijanie mowy.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

- Wprowadzenie odejmowania jako element ubywania, poznanie znaku minus.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.

-Doskonalenie poczucia rytmu.

-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.

-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

-Rozwijanie myślenia logicznego. 

 

2. Dbamy o przyrodę.

-Rozwijanie mowy.

-Wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych.

-Rozwijanie umiejętności wokalnych.

-Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

-Kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych.

 

3. Wielkanoc.

-Rozwijanie mowy.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Rozwijanie umiejętności liczenia.

- Rozbudzanie zainteresowań kosmosem.

- Utrwalanie poznanych znaków matematycznych: +, –, =, oraz liczb od 1 do 10; przeliczanie w zakresie 10. (6-latki)

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały.

-Opanowanie tekstu nowej piosenki.

-Rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego.

- rozwijanie wyobraźni

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Wzbudzanie zainteresowania członkami najbliższej rodziny.

-Pobudzanie zmysłów.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.

-Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

- Doskonalenie umiejętności porządkowania elementów zgodnie z podanym kryterium.

 

4. Ziemia - nasza planeta.

-Rozwijanie mowy.

-Budzenie zainteresowania literami. (5-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki)

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisów cyfrowych liczb. Rozwijanie umiejętności liczenia.

- Wprowadzenie odejmowania jako element ubywania, poznanie znaku minus.

-Rozwijanie sprawności fizycznej.

-Rozwijanie świadomości własnego ciała. Rozwijanie ekspresji ruchowej.

-Doskonalenie poczucia rytmu.

-Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabawy przy muzyce.

-Rozwijanie słuchu fonematycznego. Rozwijanie świadomości własnego ciała.

-Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji i doświadczeń.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych.

-Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

-Rozwijanie myślenia logicznego. 

 

5. Polska - moja ojczyzna.

-Rozwijanie mowy.

- Rozwijanie umiejętności budowania zdań.

- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

-Budzenie zainteresowania literami.  (5-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (5-latki)

-Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter. (6-latki) Rozwijanie słuchu fonematycznego. (6-latki)

-Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby. Rozwijanie umiejętności liczenia.

-Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej. Reagowanie na ustalone sygnały. Wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu.

-Rozwijanie umiejętności układania rymów. Rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych.

-Rozwijanie sprawności fizycznej. Wdrażanie do rekreacji ruchowej.

-Rozwijanie sprawności manualnej. Budzenie satysfakcji z wykonanej pracy.

-Doskonalenie umiejętności myślenia logicznego. Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie. 

- Rozwijanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń.

-Rozwijanie zainteresowań badawczych.

-Rozwijanie sprawności manualnej.

-Zapoznanie z pracą projektanta mody.

 - Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.

-Doskonalenie umiejętności określenia położenia obiektu na płaszczyźnie.