6:30 – 8:15
- Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, swobodna działalność plastyczna i techniczna, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, muzyczno-ruchowe, zabawy paluszkowe.
- Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.
8:15-8:30
- Zestaw ćwiczeń porannych- usprawnianie koordynacji ruchowej i dużych grup mięśniowych.
- Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.
8:30 – 9:00
- Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
- Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00 – 9:20
- Zajęcia dydaktyczne – organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i programem wychowania przedszkolnego "Nasza bajka" wyd. MAC.
9:20 – 11:15
- organizacja wyjścia na świeże powietrze;
- pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
W przypadku niesprzyjającej aury zabawy ruchowe i dowolne w sali zabaw:
- zabawy ruchowe, muzyczno- ruchowe: pląs, taniec, śpiew;
- zabawy swobodne rozwijające zainteresowania dzieci;
- zabawy tematyczne w wybranych kącikach zabaw;
- zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne; gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki, gry planszowe, działalność twórcza, plastyczna i techniczna;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych w kąciku książki;
- zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach;
- kontakty indywidualne z dziećmi;
- realizacja projektów edukacyjnych: Sztuka Emocji - ogólnopolski projekt edukacyjny.
11:15-11:30
- Zabiegi higieniczne przed obiadem.
- Zabawy kołowe.
11:30 – 12:15
- Obiad – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Czynności higieniczne po obiedzie.
- Poobiedni odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki, słuchanie bajek i słuchowisk.
12:15 – 13:20
- praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka;
- zabawy logopedyczne ze szczególnym uwzględnieniem grupy logopedycznej;
- zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub spacery;
- zabawy organizowane przez nauczyciela;
- zabawy muzyczno- ruchowe z pląsem, tańcem i śpiewem;
- swobodna działalność twórcza: plastyczna, techniczna, konstrukcyjno- manipulacyjna;
- ćwiczenia i zabawy usprawniające motorykę dużą i małą: grafomotoryka, motoryka precyzyjna;
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań;
- czynności porządkowe;
- angielski:
-wtorek 12:00-12:30,
-czwartek 12:00-12:30.
13:20 – 14:15
- Zabiegi higieniczne.
- Zabawy kołowe.
14:15 – 16:30
- Kontakty indywidualne z dziećmi.
- Gry i zabawy stolikowe.
- Korzystanie z kącików tematycznych (plastyczny, czytelniczy)- rozwijanie zainteresowań dzieci.