Szczegółowy rozkład dnia

07:00 – 8:15

  • Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
  • Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, swobodna działalność plastyczna i techniczna, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, muzyczno-ruchowe, zabawy paluszkowe.
  • Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.

8:15-8:30

  • Zestaw ćwiczeń porannych- usprawnianie koordynacji ruchowej i dużych grup mięśniowych.
  • Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.

8:30 – 9:00

  • Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
  • Czynności higieniczne po śniadaniu.

9:00 – 9:25

  • Zajęcia dydaktyczne – organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i programem wychowania przedszkolnego autorstwa Ewy Janus pt "Dobry pomysł", wyd. WSiP.

9:20 – 11:15

  • organizacja wyjścia na świeże powietrze;
  • pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prowadzenie obserwacji przyrodniczych;

W przypadku niesprzyjającej aury zabawy ruchowe i dowolne w sali zabaw:

  • zabawy ruchowe, muzyczno- ruchowe: pląs, taniec, śpiew;
  • zabawy swobodne rozwijające zainteresowania dzieci;
  • zabawy tematyczne w wybranych kącikach zabaw;
  • zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne; gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki, gry planszowe, działalność twórcza, plastyczna i techniczna;
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych w kąciku książki;
  • zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach;
  • kontakty indywidualne z dziećmi;
  • realizacja projektów edukacyjnych Międzynarodowy projekt edukacyjny" Kolorowe uczucia Gucia", Ogólnopolski projekt edukacyjny pt. " Z Tuwimem przez świat", Projekt Steam pt." Zakodowana Kraina przygód Zosi"

11:15-11:30

  • Zabiegi higieniczne przed obiadem.
  • Zabawy kołowe.

11:30 – 12:15

  • Obiad – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
  • Czynności higieniczne po obiedzie.
  • Poobiedni odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki, słuchanie bajek i słuchowisk.

12:15 – 13:20

  • praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka;
  • zabawy logopedyczne ze szczególnym uwzględnieniem grupy logopedycznej;
  • zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub spacery;
  • zabawy organizowane przez nauczyciela;
  • zabawy muzyczno- ruchowe z pląsem, tańcem i śpiewem;
  • swobodna działalność twórcza: plastyczna, techniczna, konstrukcyjno- manipulacyjna;
  • ćwiczenia i zabawy usprawniające motorykę dużą i małą: grafomotoryka, motoryka precyzyjna;
  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań;
  • czynności porządkowe;
  • angielski:

-Wtorek 11:00-11:30,

-Czwartek 11:00-11:30.

13:20 – 14:15

  • Zabiegi higieniczne.
  • Zabawy kołowe.

14:15 – 16:00

  • Kontakty indywidualne z dziećmi.
  • Gry i zabawy stolikowe.
  • Korzystanie z kącików tematycznych (plastyczny, czytelniczy)- rozwijanie zainteresowań dzieci.