uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
wykonywanie ćwiczeń w parach;
budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
utrwalenie nazw pór roku;
utrwa;anie nazw miesięcy;
dopasowywanie miesięcy do pór roku;
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad;
nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty);
wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru;
kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium;
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np.: w lesie, na łące).
2. Mija czas
rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
nazywanie różnych rodzajów zegarów;
podejmowanie prób odczytania godzin z zegarka;
dostrzeganie zmian w wyglądzie człowieka ze względu na mijający czas;
rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania);
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np.: w lesie, na łące);
pokazywanie na wybranych przykładach (np.: jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają);
wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium;
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie, parami – oczu, uszu, nóg;
poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
wykonywanie ćwiczeń w parach;
budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
3. Pory roku
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
wykonywanie ćwiczeń w parach;
budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania);
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium;
rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania);
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folią aluminiową, papierem ściernym, styropianem).
4. Dwunastu braci
uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),
rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
nazywanie i wskazywanie części ciała występujących podwójnie, parami – oczu, uszu, nóg;
poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
wykonywanie ćwiczeń w parach;
budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;
rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia;
wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium.
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.