Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

PAŹDZIERNIK 2025

Temat tygodnia: Jesień w sadzie, ogrodzie

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Niezwykłe spotkanie, wierszy Jadwigi Koczanowskiej Warzywa i Wiesławy Żaby-Żabińskiej Zajączek wybiera się z wizytą − utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach − będą segregować owoce ze względu na rodzaj − będą tworzyć kącik owoców i warzyw − wykonają etykiety do kącika przyrodniczego − wysłuchają i nauczą się piosenki Warzywa i owoce − wykonają masażyk na plecach kolegi lub koleżanki − będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów − będą doskonalić umiejętność przeliczania − porównają liczebność zbiorów − wezmą udział w ćwiczeniu terapii ręki − będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw − będą oglądać rośliny rosnące w okolicy przedszkola − rozwiążą słowne zagadki o warzywach − będą rozpoznawać przetwory przygotowane z warzyw i owoców − wykonają tosty z dżemem − wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk

 

Temat tygodnia: Zwierzęta jesienią

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Zimowy sen niedźwiadka oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy lub Najgorszy dzień w życiu − dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy − wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta jesienią − dokonają syntezy wyrazów − przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły − zapamiętają układy elementów − rozwiążą zagadkę o jeżu − będą układać rytm według wzoru − rozpoznają i nazwą podstawowe emocje: złość, smutek, radość − wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta − określą za pomocą dotyku, czy przedmiot jest twardy czy miękki

 

Temat tygodnia: Moja rodzina i mój dom

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Ciapek i psia wróżka − wysłuchają wierszy Moniki Malechy − wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Rodzina to my − wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny − przedstawią członków swojej rodziny − poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów − poznają prawa i obowiązki dziecka − dowiedzą się, jakie są rodzaje domów − będą nazywać pomieszczenia w domu

 

Temat tygodnia: Domowi ulubieńcy

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Opiekun zwierząt − dowiedzą się, jakie potrzeby mają zwierzęta oraz dlaczego należy o nie dbać − poznają zawód weterynarza − dowiedzą się, jakie dźwięki wydają wybrane zwierzęta − wysłuchają i nauczą się piosenki Pies i kot − będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania − będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych − poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami − wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej − rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi − dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt − wykonają pracę plastyczną Mój pupil

 

 

WRZESIEŃ 2025

Temat tygodnia: W przedszkolu

W tym tygodniu dzieci: − poznają kolegów z grupy − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Latawiec i Barbary Szelągowskiej Pierwszy dzień w przedszkolu − wykonają personalizowaną kartę − określą swój nastrój − dopasują odpowiednie pamiątki do wybranych miejsc − poznają zasady obowiązujące na spacerze − zapoznają się z ustawieniem w parach − wysłuchają i nauczą się piosenki Maszeruje mała Ania − otrzymają znaczki rozpoznawcze − porównają liczebność zbiorów − poznają zasady panujące w przedszkolu − poznają zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń na placu przedszkolnym − powiedzą rymowankę z różnym natężeniem głosu: głośno, cicho − dowiedzą się, jakie pomieszczenia są w przedszkolu i kto w nim pracuje − wykonają pracę plastyczną Plac zabaw

Temat tygodnia: Oto ja

W tym tygodniu dzieci: − utrwalą imiona kolegów i koleżanek z grupy − określają swój nastrój − będą brać udział w zabawach ze śpiewem − wysłuchają: wiersza Agaty Widzowskiej Części ciała, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Urodziny wiewiórki Zoi − dowiedzą się, że każdy z nas jest inny, ma własne imię i nazwisko − utrwalą swoje imiona i nazwiska, informacje o miejscu zamieszkania − odcisną ślad na karteczkach ze swoimi imionami − dowiedzą się, co lubią rówieśnicy − wezmą udział w zabawach integrujących grupę − będą brać udział w zabawach tradycyjnych − wysłuchają i nauczą się piosenki To ja − będą przełamywać barierę dotyku − poznają nazwy części ciała − będą wskazywać części ciała u siebie i rówieśników − powiedzą komplement kolegom i koleżankom − utrwalą umiejętność formowania koła − poznają swoje zainteresowania − będą rozwijać orientację przestrzenną − będą doświadczać świat poprzez zmysły − zagrają w zapachowe memory − wykonają sensoryczne skarpetki do masażu − poznają podstawowe emocje (smutek, radość, złość i strach) i nauczą się je nazywać − wykonają pracę plastyczną Kolorowe emocje

Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Zebra na drodze − wysłuchają i nauczą się piosenki Bezpieczne przejście − wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc − określą swój nastrój − zapoznają się z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych − dowiedzą się, jakie kolory mają światła na sygnalizatorze świetlnym − poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów − poznają zasady układania rytmów − poznają wybrane znaki drogowe − zapoznają się z numerami alarmowymi − nauczą się udzielać pierwszej pomocy − dowiedzą się, jakie są pojazdy specjalistyczne − poznają wybrane zawody

Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie

W tym tygodniu dzieci: − poznają oznaki jesieni − wysłuchają opowiadania Balbiny Piechocińskiej Jesienna rewia mody oraz wiersza Bożeny Formy Jesień − posłuchają nagrania muzyki klasycznej Cztery pory roku. Jesień Antonia Vivaldiego − zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej − określą swój nastrój − będą bawiły się listkami − posłuchają odgłosów jesieni − ułożą jesienne rytmy z kasztanów i szyszek − wysłuchają i nauczą się piosenki Liście w parku − wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni − dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące − poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny − wykonają stworki z materiału przyrodniczego − wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba