Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

MAJ 2025

Temat tygodnia: Puk, puk, to ja, sztuka

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − będą rozwijać percepcję słuchową − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Koncert w filharmonii − będą poznawać wygląd i brzmienie instrumentów − wysłuchają i nauczą się piosenki Teatrzyk kukiełkowy − będą zachowywać się jak aktorzy − poćwiczą dykcję − wezmą udział w zabawach oddechowych − wykonają rosnące farby − będą wypełniać kontury posągów rosnącą farbą − wykonają wspólne dzieło sztuki − będą tańczyć do muzyki klasycznej i muzyki filmowej − wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

Temat tygodnia: W świecie zwierząt

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Sawanna oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Czekoladowe ciasto pani − rozwiążą zagadki − dowiedzą się, co to jest sawanna − dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę − będą dzielić wyrazy na sylaby − wysłuchają i nauczą się piosenki Kolorowy świat zwierząt − będą układać rytmy − dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany − wykonają prace plastyczne Delfiny i Kolorowe zwierzęta − dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie − będą przeliczać sylwety małp

Temat tygodnia: Moja mama i mój tata

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Dzień rodziców − nauczą się na pamięć wiersza Romana Pisarskiego Laurka − dowiedzą się, jakie święta obchodzimy 26 maja i 23 czerwca − rozwiążą zagadki pantomimiczne − dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata − wysłuchają i nauczą się piosenki Buziaki dla mamy i taty − opowiedzą, jak spędzają wolny czas z rodzicami − wykonają bransoletki z makaronu dla mam − będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie − wykonają obrazek dla taty z użyciem farb akwarelowych − poszerzą wiedzę o członkach rodziny − obejrzą rodzinne fotografie − wypowiedzą się na temat swojej rodziny − będą brać udział w zabawach logopedycznych − wezmą udział w zabawach konstrukcyjnych − wykonają pracę plastyczną Upominki − przedstawią rodzicom inscenizację Moniki Czoik-Nowickiej Dla mamy i taty − wezmą udział w zabawach z rodzicami

Temat tygodnia: Co w trawie piszczy?

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Łąka − wysłuchają rymowanki, zagadki i wiersza Martyny Marzec − wysłuchają i nauczą się piosenki Motylek − wykonają pracę plastyczną Zielnik − poznają nazwy owadów zamieszkujących łąkę − dowiedzą się, jakie kwiaty rosną na łące − będą opisywać wygląd wybranych owadów − dowiedzą się, czym jest barwa ochronna u owadów − będą określać położenia owadów − utrwalą zasady układania rytmu − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − wykonają ćwiczenia oddechowe − stworzą własną łąkę

KWIECIEŃ 2025

Temat tygodnia: Wiosna na wsi

W tym tygodniu dzieci: −określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Nauka pływania oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zazdrość o kangura − rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka − rozwiążą zagadki − wysłuchają i nauczą się piosenki Na podwórku − będą doskonalić umiejętność liczenia − będą układać kartoniki – od kartonika z najmniejszą liczbą zwierząt do kartonika z największą liczbą zwierząt − wykonają pracę plastyczną Wesoła krowa − dowiedzą się, jak wyglądają prace na wsi − dowiedzą się, jakie zwierzęta dają mleko − dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka − wykonają z klocków makietę wiejskiego podwórka − wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka

Temat tygodnia: Wielkanoc

W tym tygodniu dzieci: -określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − zagrają w memory − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielkanocne pyszności, wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wielkanoc − będą degustować potrawy i produkty wielkanocne − wysłuchają i nauczą się piosenki Pisanki − będą obserwować, jak wygląda jajko w środku i zbadają konsystencję jego części − dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny − będą malować pisanki według instrukcji − poznają żarty obrazkowe − zasieją rzeżuchę i owies − będą przelewać wodę do różnego rodzaju pojemników − wykonają pracę plastyczną Śmigus-dyngus

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

W tym tygodniu dzieci: -wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Smok Segregiusz − wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Ekoludki − wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi − dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi − wypowiedzą się na temat tego, co może zagrażać przyrodzie − dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody − określą, w jaki sposób można oszczędzać wodę − wyszukają pasujące do siebie pary zdjęć − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − dowiedzą się, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci − poznają kolory pojemników na odpady − będą porządkować ogród przedszkolny − wykonają ekoludki

Temat tygodnia: Polska - moja ojczyzna

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Stolica oraz wiersza Zbigniewa Dmitrocy Legenda o założeniu Gniezna − poznają, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania − dowiedzą się, gdzie znajdują się niziny, góry, morze − dowiedzą się, jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol − dowiedzą się, jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy − poznają najciekawsze miejsca w Warszawie − dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe − dowiedzą się, jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany − dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend − wysłuchają i nauczą się piosenki Polska to nasza ojczyzna − poznają sposoby mierzenia płynów − będą rozwijać spostrzegawczość − obejrzą książki o polskich legendach − zapoznają się z wyglądem flagi Polski − dowiedzą się, czym jest Europa i Unia Europejska − dowiedzą się, jakie są symbole Unii Europejskiej i czy Polska należy do Unii Europejskiej − dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej − wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

MARZEC 2025 

Temat tygodnia: Zwierzęta sprzed milionów lat 

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Dinozaury − wysłuchają i nauczą się piosenki Kto widział dinozaura? − będą oglądać obrazki przedstawiające dinozaury i książki o dinozaurach − wezmą udział w zabawie sensorycznej − będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie − będą wskazywać, gdzie jest więcej, a gdzie jest mniej elementów − nauczą się rymowanki na pamięć − wykonają własne bloczki lodowe − ułożą dinozaury na makiecie parku jurajskiego − wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim.

Temat tygodnia: Pogoda marcowa

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Nieoczekiwane spotkanie − dowiedzą się, co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu − uzupełnią kalendarz pogody − wysłuchają i nauczą się piosenki Spotkanie z wiosną − poznają oznaki wiosny − przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły − założą przedszkolny ogródek − dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia − dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną − będą opisywać wygląd zabawki − dowiedzą się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę − wykonają prace plastyczne Krokusy oraz Marcowe ubrania.

Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Ptasia narada − wysłuchają wiersza i rymowanki Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na rowerze − wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny − rozpoznają i nazwą pierwsze gatunki ptaków przylatujących do Polski na wiosnę − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − dowiedzą się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę − dowiedzą się, dlaczego niektóre ptaki lecą kluczem − podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski − wypowiedzą się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli − określą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje − wykonają doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie.

Temat tygodnia: Mamy różne charaktery

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Uczucia − rozwiążą zagadki pantomimiczne − wykonają drzewo dobrych uczynków − wysłuchają i nauczą się piosenki Jacy jesteśmy − poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować − stworzą łańcuch wartości − rozwiną sprawność manualną podczas zabaw z plasteliną i ciastoliną − poznają pojęcia długi, krótki − narysują swoje strachy − poszerzą wiedzę o emocjach − odróżnią zachowania pozytywne i zachowania negatywne − wypowiedzą się na temat przyjaźni − będą brać udział w zabawach logopedycznych − będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych − wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki.

LUTY 2025

Temat tygodnia: Bajki, baśnie, bajeczki

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Królewna Kłamczuszka − poznają bohatera bajki Pinokio − dowiedzą się, dlaczego nie powinno się kłamać − wysłuchają i nauczą się piosenki Książkowe czary − będą oglądać książeczki i baśnie − będą głosować na ulubioną baśń − będą rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 3 − będą utrwalać stosowanie liczebników porządkowych − utrwalą pojęcie para − dowiedzą się, jak powstaje książka − wezmą udział w opowieści ruchowej − będą brać udział w zabawach logopedycznych − będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych − wykonają pracę plastyczną Zaczarowana książka

Temat tygodnia: Tajemnice kosmosu

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kosmiczny królik − wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczna rodzina − wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie − obejrzą albumy i książki związane z kosmosem − dowiedzą się, jakie planety są w Układzie Słonecznym − będą wskazywać różnice i podobieństwa w ufoludkach przedstawionych na zdjęciach − wykonają czynności, o których mowa w rymowance − stworzą ufoludki z plasteliny − wypowiedzą się na temat pojazdów kosmicznych − będą układać sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej − wykonają pojazdy kosmiczne w grupach − rozwiążą zagadkę − dowiedzą się, czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować − stworzą mapę nieba

Temat tygodnia: Wspaniałe zabawy na śniegu

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej A gu, gu oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Teatrzyk w Leśnym Przedszkolu − będą badały właściwości śniegu − obejrzą płatki śniegu pod lupą − wysłuchają i nauczą się piosenki Śnieg jest śmieszny − będą lepiły bałwana − będą improwizować przy muzyce klasycznej − będą rozwijać umiejętność przeliczania w zakresie 3 − będą rozwijać umiejętność segregowania − dowiedzą się, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu − obejrzą reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą − dowiedzą się, jakie są sporty zimowe − poznają zasady bezpiecznej zabawy na śniegu − będą brać udział w zabawach logopedycznych − będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych − wykonają pracę plastyczną Sportowa Pani Zima

Temat tygodnia: W dziecięcym laboratorium

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają wiersza Anny Banaś Dziecięce eksperymenty − stworzą siatkę wiedzy − wykonają eksperymenty wspólnie z N. − wysłuchają i nauczą się piosenki W białym fartuszku − będą doskonalić znajomość kolorów − będą odwzorowywać proste kształty − dowiedzą się, jakie przedmioty przyciąga magnes − wykonają pracę plastyczną Kolorowy wulkan

 

STYCZEŃ 2025

Temat tygodnia: Tak mija nam czas

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Ewy Stadmüller Czas o nikim nie zapomina oraz wiersza Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni − dowiedzą się, czym można mierzyć czas − poznają pory roku − wysłuchają i nauczą się piosenki Zegarki − poznają nazwy dni tygodnia − dowiedzą się, jakie są pory dnia − poznają zawód zegarmistrza − rozwiną umiejętność wypowiadania się − wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu − dowiedzą się, czym jest kalendarz − rozwiążą zagadki o porach roku − będą obserwowały porę roku, jaką jest zima

 

Temat tygodnia: Kim są rodzice moich rodziców?

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Ciasteczkowa przygoda − wysłuchają i nauczą się na pamięć wierszyków Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Wspaniali dziadkowie − wykonają pracę plastyczną Prezenty dla babci i dziadka − wykonają papierowe serduszka − utrwalą umiejętność przeliczania elementów − utrwalą nazwy kolorów − będą segregować kwiaty ze względu na kolor − rozwiążą zagadkę − będą doskonalić rzut do celu − dowiedzą się, co to jest drzewo genealogiczne − określą, jakie przedmioty są przydatne babci, a jakie dziadkowi. Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

Temat tygodnia: Zwierzęta zimą

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Wróbelek Maciuś oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Uciekający balonik − dowiedzą się, jak pomagać ptakom zimą − rozwiążą zagadki − wykonają pracę grupową − wysłuchają i nauczą się piosenki Głodny wróbelek − wspólnie z N. wykonają karmnik dla ptaków − rozwiną umiejętność przeliczania w zakresie 3 − dowiedzą się, jakimi pokarmami należy dokarmiać ptaki − dowiedzą się, kto pracuje w lesie − rozwiążą zagadki − poznają tropy wybranych zwierząt − będą nazywać swoje emocje − wykonają pracę plastyczną Las zimą

 

Temat tygodnia: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Zawody − będą układać puzzle − wykonają album o zawodach − narysują rodziców podczas wykonywania pracy − wysłuchają i nauczą się piosenki Strażacy − będą rozwijać percepcję słuchową i percepcję wzrokową − będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy − zagrają w memory − dowiedzą się, jakie urządzenia w pracy zastąpił komputer − będą poznawać dawne zawody − wykonają makietę dla kuriera − wezmą udział w grze zręcznościowej − dowiedzą się, jak zabarwić wodę − zaprezentują swoje talenty − wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości − narysują wymarzony zawód − wykonają pracę plastyczną A w przyszłości będę…

GRUDZIEŃ 2024

Temat tygodnia: Zabawki

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej W świecie zabawek − wysłuchają wierszyka Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Mój pluszak − wykonają pracę plastyczną Zabawki z przyszłości − będą posługiwać się plasteliną − wezmą udział w zabawach integrujących grupę − będą układać puzzle przedstawiające pluszowe misie − określą różnice między zabawkami z przeszłości, a tymi teraz − utrwalą pojęcie klasyfikowania poprzez udział w zabawach − będą ćwiczyć trafianie do celu − wezmą udział w zabawie sensorycznej − będą bawić się w teatr − wezmą udział w zabawie ruchowej z wykorzystaniem rymowanki Martyny Marzec − będą rozmawiać na temat zabawek z przyszłości

Temat tygodnia: Odwiedziny Mikołaja

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Stworek w plecaku, listu od Mikołaja, wiersza Klaudii Cebuli W dzień Świętego Mikołaja − będą układać puzzle − rozwiążą zagadkę o Mikołaju − zapoznają się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym − będą ozdabiać czapkę Mikołaja − wysłuchają i nauczą się piosenki Mikołaj − będą rozwijać percepcję słuchową − utrwalą nazwy kolorów − utrwalą pojęcia mały i duży − będą przeliczać prezenty − wezmą udział w dyskusji na temat: Co to znaczy być dobrym człowiekiem? − będą brać udział w zabawie logopedycznej − dowiedzą się, jakie są tradycje związane z Mikołajem w Polsce i na świecie − wezmą udział w eksperymencie z zamarzającymi bańkami − wykonają pracę plastyczną Prezenty dla innych

Temat tygodnia: Zima jest coraz bliżej

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Śnieg oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Czasem słońce, czasem deszcz − dowiedzą się, jakie są oznaki nadchodzącej zimy − nauczą się dobierać ubrania do pory roku − wysłuchają i nauczą się piosenki Zima biała − wykonają śnieżynki z patyczków higienicznych − udoskonalą umiejętność przeliczania − rozwiążą zagadkę − rozwiną umiejętność wypowiadania się − wykonają pracę plastyczną Biała zima − wezmą udział w zabawach badawczych − zilustrują ruchem rymowankę − ułożą bałwanki według wzoru (rytmu)

Temat tygodnia: Magia świąt

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Ewy Stadmüller Święta − dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia − poznają tradycje świąteczne − wysłuchają i nauczą się piosenki Świąteczna choinka − wykonają stroik świąteczny − udoskonalą umiejętność przeliczania − udekorują przedszkolną choinkę − rozwiną umiejętność wypowiadania się − wykonają pracę plastyczną Wigilijny dzień − upieką świąteczne pierniczki − obejrzą różne kartki bożonarodzeniowe − dowiedzą się, w jaki sposób przesyłać sobie życzenia − poznają świąteczne potrawy − podzielą się opłatkiem

LISTOPAD 2024

Temat tygodnia: A deszcz pada i pada…

W tym tygodniu dzieci: -określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kropelki, wiersza Barbary Szelągowskiej Mały, duży − będą brać udział w zabawach związanych z szacowaniem − wykonają sensoryczne kałuże − będą ćwiczyć motorykę małą w ćwiczeniu sensorycznym − poznają pojęcia: mało, dużo − wysłuchają i nauczą się piosenki Deszczyk − zatańczą taniec kropli deszczu − wezmą udział w zabawie z chustą animacyjną − będą wydobywać dźwięki z jamy ustnej bez użycia strun głosowych − ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie w pary − porównają liczebność zbiorów − będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu − będą przewidywać prognozę pogody − wezmą udział w zabawach oddechowych − wykonają deszczową grzechotkę − utrwalą pojęcie pary − dowiedzą się, jak powstaje tęcza − wykonają tęczowy eksperyment − ułożą pogodowy obrazek według instrukcji − wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje

Temat tygodnia: Co powinienem wiedzieć o Polsce?

W tym tygodniu dzieci: -określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają legendy o Warsie i Sawie w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Rysunek dla mamy − utrwalą nazwy kolorów − poznają mityczną postać syreny − dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend − poznają herb Warszawy i herb swojego miasta − wykonają własny herb − wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza Polska − będą rozwijać pamięć − wezmą udział w zabawach logopedycznych − będą rozwijać spostrzegawczość − zapoznają się z potrawami regionalnymi − będą rozwijać umiejętność przeliczania − obejrzą książki kucharskie − nauczą się cwałować − zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych − wykonają figurki z masy solnej − zapoznają się z postaciami znanych Polaków i Polek − poznają postać Marii Skłodowskiej-Curie − wykonają eksperyment chemiczny − zapoznają się z wyglądem flagi Polski − dowiedzą się, co to jest niepodległość − wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległośc

Temat tygodnia: Zdrowie naszym skarbem

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka − wysłuchają wiersza, rymowanki i zagadki Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Myj ręce − dowiedzą się, jaką rolę odgrywa ruch w życiu człowieka − zapoznają się z wyrażeniem zdrowy tryb życia − dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia − wykonają piramidę zdrowia − poznają pojęcia: krótki, długi, najdłuższy − dowiedzą się, kto pracuje w przychodni − zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość − stworzą kącik czystości − dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki dziecka − wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Temat tygodnia: Co ułatwia prace w domu?

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Urządzenia elektryczne − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Pucu, pucu − wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości − dowiedzą się, jakie urządzenia były używane dawniej, a jakie urządzenia elektryczne używane są współcześnie − zapoznają się z nowoczesnymi urządzeniami − odwiedzą przedszkolną kuchnię − będą uczestniczyły w przygotowaniu zimowej herbaty − rozwiążą zagadki słuchowe − poznają domowe obowiązki − będą uczestniczyły w eksperymencie z ubijaniem piany − utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3

PAŹDZIERNIK 2024

 

Temat tygodnia: Jesień w sadzie, ogrodzie

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Niezwykłe spotkanie, wierszy Jadwigi Koczanowskiej Warzywa i Wiesławy Żaby-Żabińskiej Zajączek wybiera się z wizytą − utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach − będą segregować owoce ze względu na rodzaj − będą tworzyć kącik owoców i warzyw − wykonają etykiety do kącika przyrodniczego − wysłuchają i nauczą się piosenki Warzywa i owoce − będą poznawać własną przestrzeń podczas opowieści ruchowej − będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów − będą doskonalić umiejętność przeliczania − porównają liczebność zbiorów − wezmą udział w ćwiczeniu terapii ręki − będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw − będą oglądać rośliny rosnące w okolicy przedszkola − rozwiążą słowne zagadki o warzywach − będą rozpoznawać przetwory przygotowane z warzyw i owoców − wykonają tosty z dżemem − wykonają pracę plastyczną Jesienny koszyk

 

Temat tygodnia: Zwierzęta jesienią

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Zimowy sen niedźwiadka oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłótnia w piaskownicy − dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy − wysłuchają i nauczą się piosenki Zwierzęta jesienią − dokonają syntezy wyrazów − przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły − zapamiętają układy elementów − rozwiążą zagadkę o jeżu − będą układać rytm według wzoru − rozpoznają i nazwą podstawowe emocje: złość, smutek i radość − wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta − określą za pomocą dotyku, czy przedmiot jest twardy czy miękki

 

Temat tygodnia: Moja rodzina i mój dom

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Ciapek i psia wróżka − wysłuchają wierszy Moniki Malechy oraz Martyny Marzec − wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Rodzina to my − wykonają pracę plastyczną Portret mojej rodziny − przedstawią członków swojej rodziny − poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów − poznają prawa i obowiązki dziecka − dowiedzą się, jakie są rodzaje domów

 

Temat tygodnia: Domowi ulubieńcy

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Opiekun zwierząt − dowiedzą się, jakie potrzeby mają zwierzęta oraz dlaczego należy o nie dbać − poznają zawód weterynarza − dowiedzą się, jakie odgłosy wydają wybrane zwierzęta − wysłuchają i nauczą się piosenki Pies i kot − będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania − będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych − poznają zasady prawidłowej opieki nad zwierzętami − wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej − rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi − dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt − wykonają pracę plastyczną Mój pupil