Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne) Grudzień
Tydzień XIII. Odczytaj wiadomość
zapoznanie z komunikacją werbalną i niewerbalną, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania emocji u siebie i innych, rozwijanie empatii
zapoznanie ze sposobami komunikowania się na odległość, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, uwrażliwianie na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spaceru
zapoznanie z czynnością zakupu na przykładzie kupowania znaczka pocztowego, nabywanie umiejętności rozpoznawania, odtwarzania
i kontynuowania regularności w ciągu elementów, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
poznanie niektórych sposobów komunikowania się zwierząt między sobą, rozwijanie umiejętności obserwacji, kształtowanie empatycznego i życzliwego stosunku wobec zwierząt
doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów, rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi
Tydzień XIV. Czyńmy dobro
zapoznanie dzieci z działalnością człowieka, jaką jest wolontariat, kształtowanie umiejętności współpracy, podkreślenie znaczenia empatii wobec ludzi i zwierząt będących w potrzebie
poznanie piosenki tematycznej, kształtowanie umiejętności językowych poprzez używanie nazw w odpowiedniej liczbie i formie, zacieśnianie więzów rówieśniczych
kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, stwarzanie okazji do dostrzegania regularności układu i ich kontynuowania, wspieranie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie
zapoznanie dzieci z ciekawostkami o Laponii, śniegu, zorzy, reniferach, rozwijanie umiejętności manualnych, uwrażliwianie na szanowanie przyrody
rozwijanie zdolności manualnych poprzez ozdabianie pudełka na prezenty, wspieranie kreatywności i wyobraźni, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
Tydzień XV. Zimowe zabawy
kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, stwarzanie okazji do dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
poznanie nazw zimowych dyscyplin sportowych, rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania przez dopasowywanie ubioru
do pogody i dyscypliny sportowej, wyrabianie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu
kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, stwarzanie okazji do czerpania radości
ze wspólnych zabaw na świeżym powietrzu
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznanie zjawiska szronu, rozbudzanie ciekawości poznawczej podczas eksperymentowania
poznanie właściwości lodu i warunków życia w Arktyce, na Grenlandii, kształtowanie pamięci i orientacji w przestrzeni, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnej zabawy
Tydzień XVI. Święta za pasem
wprowadzenie i omówienie niektórych tradycji świątecznych, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej
kształtowanie umiejętności formułowania życzeń, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, stwarzanie okazji do integrowania grupy
i odczuwania radości z powodu zbliżających się świąt
rozwijanie umiejętności przeliczania i ustalania liczby elementów, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, zapoznanie z zasadami nakrywania do stołu
zapoznanie z różnymi drzewami iglastymi, rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, kształtowanie szacunku do przyrody
utrwalenie znajomości kolędy, rozwijanie sprawności manualnych, wzmacnianie poczucia dumy z wykonanej pracy