Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 KWIECIEŃ

Tydzień I. Odpowiedzialni za planetę

  • poznanie znaczenia segregacji śmieci, kształtowanie postawy proekologicznej, rozwijanie poczucia odpowiedzialności i sprawstwa
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, tworzenie możliwości rozwijania słownika czynnego i biernego, kształtowanie postawy otwartej na zdobywanie nowych wiadomości
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmu, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, wzmacnianie poczucia pewności siebie
  • zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody, kształtowanie postawy proekologicznej, uwrażliwianie na potrzeby świata przyrody
  • budzenie zainteresowania możliwością wykorzystania surowców wtórnych w zabawie, rozwijanie poczucia rytmu, wzmacnianie poczucia sprawstwa

Tydzień II. Jem zdrowo

  • zapoznanie z nazwami sztućców w języku angielskim, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci, skupienia, umiejętności manualnych oraz kreatywności, kształtowanie umiejętności odpowiedniego za chowania się przy stole
  • zapoznanie z nazwami lokali gastronomicznych, utrwalenie nazw produktów spożywczych, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
  • zapoznanie ze skutkami spożywania słodyczy, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania, przeliczania, rozwijanie orientacji w przestrzeni, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • poznanie nowych słów w języku angielskim, utrwalenie pojęć „owoc krajowy”, „owoc egzotyczny”, doskonalenie umiejętności matematycznych i klasyfikowania przedmiotów, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
  • poznanie różnicy pomiędzy winogronem a rodzynką, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie precyzji rąk, rozwijanie umiejętności społecznych podczas wspólnego przygotowania posiłku, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości ze wspólnych działań

 

Tydzień III. Z kurnika do koszyka

  •  poznanie pojęcia „symbol życia”, utrwalenie wiadomości na temat zwierząt wykluwających się z jajek, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze zwyczajem przygotowywania koszyczka wielkanocnego i symboliką potraw świątecznych, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie nazw budynków mieszkalnych wiejskich zwierząt i obowiązków związanych z pracą na wsi, doskonalenie umiejętności kodowania i rozpoznawania figur geometrycznych, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta oraz samodzielności
  • poszerzenie wiadomości na temat wiejskich zwierząt, rozwijanie rozumowania w zakresie stałości objętości, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie ekspresji twórczej podczas zabaw muzycznych i plastycznych, stwarzanie przestrzeni do czerpania radości z czasu spędzonego z rówieśnikami

 

Tydzień IV. Książka, moja przyjaciółka

  • rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą, wyzwalanie emocji w kontakcie ze światem książek, okazywanie szacunku wobec emocji i wyborów innych osób
  • zapoznanie z etapami powstawania książki i nazwami zawodów z branży wydawniczej (pisarz, ilustrator, redaktor, drukarz), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów, kształtowanie szacunku wobec pracy drugiego człowieka
  • utrwalanie znajomości pojęć „duża”, „średnia”, „mała” i „najwyższa”, „wyższa”, „niższa”, „najniższa”, doskonalenie umiejętności porównywania i opisywania książek, wzbudzanie zainteresowania książkami
  • poznawanie etapów tworzenia papieru, zdobywanie nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z wodą i papierem, uwrażliwianie na poszanowanie wyrobów z papieru
  • zapoznanie z różnymi formami książek (książki papierowe, sensoryczne, e-booki, audiobooki), rozwijanie inwencji ruchowej i orientacji w przestrzeni, wzmacnianie poczucia przynależności do grupy przez tworzenie wspólnej książki