8:00 – 8:30
Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola, rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi, swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy konstrukcyjne, dydaktyczne, praca indywidualna, wspólne zabawy kołowe, ćwiczenia poranne.
8:30 – 9:00
Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
Zabiegi higieniczne przed i po posiłku.
9:00 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne. Organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego (zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i programem wychowania przedszkolnego ,,Nasza Bajka”)
10:00-11:30
Swobodna działalność dzieci w zależności od potrzeb i aktualnych zainteresowań: zajęcia i zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, plastyczne, konstrukcyjne, badawcze, ruchowo – taneczne, dydaktyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. W przypadku niesprzyjających warunków – zabawy i ćwiczenia w sali z wykorzystaniem sprzętu sportowego, gry i zabawy stolikowe.
11:30-12:00
Obiad – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Zabiegi higieniczne przed i po posiłku.
12:00-12:15
Relaksacja dzieci – słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela.
12:15-13:30
Przygotowywanie do nauki pisania i czytania, gry i zabawy stolikowe, układanie puzzli, zabawy logopedyczne ze szczególnym uwzględnieniem grupy logopedycznej, praca indywidualna z dziećmi uwzględniająca ich potrzeby, zabawy dydaktyczne, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne, zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka, zabawy ruchowe, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
13:30-14:00
Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne przed i po posiłku.
14:00-16:30
Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy przy stoliku w małych grupach z wyboru dzieci, zabawy i gry stolikowe, praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Prace porządkowe w sali.
j. angielski-wtorek,czwartek