Szczegółowy rozkład dnia

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

6:30 – 8:30

Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, zabawy paluszkowe. Zestaw ćwiczeń porannych. Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.

8:30-9:00

ŚNIADANIE – kulturalne spożywanie posiłku. Czynności higieniczne po śniadaniu.

9:00-9:20

Zajęcia dydaktyczne –organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z programem wychowania przedszkolnego autorstwa Wiesławy Żaby- Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo Kolorowe karty” wyd. MAC Edukacja.

9:20-11:30
 
Swobodna działalność dzieci w zależności od potrzeb i aktualnych zainteresowań: zajęcia i zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, badawcze, ruchowo-taneczne, dydaktyczne. Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze (zależnie od warunków atmosferycznych). Język angielski – poniedziałek i środa – zgodnie z programem nauczania .Czynności higieniczne przed obiadem.
 
11:30-12:00
 
OBIAD – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych. Czynności higieniczne po obiedzie.
 
12:00-12:10
 
Poobiedni odpoczynek – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela.
 
12:10-12:40
 
Gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej i słuchowej, praca z kartami pracy.
 
12:40-13:30
 
Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, muzyczno-ruchowe, kołowe ze śpiewem, zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem.
 
13:30-13:50
 
PODWIECZOREK. Zabiegi higieniczne po podwieczorku.
 
13:50-15:00
 
Słuchanie bajek wybranych przez dzieci. Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy muzyczno-ruchowe, tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne, gry i zabawy stolikowe, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, indywidualne rozmowy z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Prace porządkowe w sali.