SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
6:30 – 8:30
Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, zabawy paluszkowe. Zestaw ćwiczeń porannych. Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.
8:30-9:00
ŚNIADANIE – kulturalne spożywanie posiłku. Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00-9:20
Zajęcia dydaktyczne –organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z programem wychowania przedszkolnego autorstwa Wiesławy Żaby- Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo Kolorowe karty” wyd. MAC Edukacja.
9:20-11:30 Swobodna działalność dzieci w zależności od potrzeb i aktualnych zainteresowań: zajęcia i zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, badawcze, ruchowo-taneczne, dydaktyczne. Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze (zależnie od warunków atmosferycznych). Język angielski – poniedziałek i środa – zgodnie z programem nauczania .Czynności higieniczne przed obiadem. 11:30-12:00 OBIAD – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych. Czynności higieniczne po obiedzie. 12:00-12:10 Poobiedni odpoczynek – słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela. 12:10-12:40 Gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej i słuchowej, praca z kartami pracy. 12:40-13:30 Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, muzyczno-ruchowe, kołowe ze śpiewem, zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem. 13:30-13:50 PODWIECZOREK. Zabiegi higieniczne po podwieczorku. 13:50-15:00 Słuchanie bajek wybranych przez dzieci. Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy muzyczno-ruchowe, tematyczne, zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne, gry i zabawy stolikowe, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, indywidualne rozmowy z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Prace porządkowe w sali.