Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Kwiecień

  1.        Wiosna na wsi
  2.        Wielkanoc
  3.        Dbamy o przyrodę
  4.        Polska moja ojczyzna

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  •          rozwijanie mowy,
  •          poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  •          rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

rozwijanie słuchu fonematycznego

  •          rozwijanie rozumowania matematycznego,
  •          rozwijanie umiejętności liczenia,
  •          rozwijanie sprawności fizycznej,

rozwijanie świadomości własnego ciała

  •          reagowanie na ustalone sygnały,
  •          rozwijanie wyobraźni podczas zabaw przy muzyce,
  •          wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,

zachęcanie do kultywowania tradycji wysyłania kartek świątecznych

  •          zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
  •          rozwijanie mowy,

rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków

  •          rozwijanie sprawności manualnej,
  •          wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
  •          doskonalenie rozumowania matematycznego,

doskonalenie myślenia logicznego.

  •          rozwijanie mowy,
  •          wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi,
  •          rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

rozwijanie słuchu fonematycznego.

  •          zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
  •          porównywanie masy przedmiotów i zwierząt,
  •          rozwijanie sprawności fizycznej,

rozwijanie świadomości własnego ciała.

  •          doskonalenie swobody ruchów podczas zabaw przy muzyce,
  •          utrwalenie nazw i brzmienia instrumentów perkusyjnych,
  •          usprawnianie spostrzegania słuchowego i aparatu artykulacyjnego,\

rozwijanie myślenia logicznego.

  •          rozwijanie świadomości własnego ciała,
  •          wzbogacanie wiedzy na temat prac wykonywanych na wsi,

nazywanie narzędzi ogrodniczych

  •          rozwijanie sprawności manualnej,
  •          poszerzanie wiadomości na temat życia na wsi,
  •          doskonalenie umiejętności logicznego rozumowania,

współdziałanie z rówieśnikami.

  •          rozwijanie mowy,
  •          kształtowanie świadomości ekologicznej,
  •          rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,

rozwijanie słuchu fonematycznego.

  •          utrwalanie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym,
  •          rozwiązywanie prostych zadań matematycznych, utrwalanie cyfr 19, liczby 10 i znaków: +, , =, >, <,
  •          rozwijanie sprawności fizycznej,

wdrażanie do rekreacji ruchowej.

  •          rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez udział w zabawach,
  •          poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
  •          rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,

zachęcanie do przestrzegania zasad szanowania przyrody

  •          wdrażanie do rekreacji ruchowej,
  •          poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska,

poznanie budowy drzewa

  •          rozwijanie sprawności manualnej,
  •          kształtowanie nawyków proekologicznych,
  •          doskonalenie umiejętności rozumowania matematycznego,

doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.

  •          utrwalenie wiadomości o Polsce,
  •          rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
  •          porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  •          poznawanie miary płynów,
  •          rozwijanie sprawności fizycznej,
  •          wdrażanie do rekreacji ruchowej
  •          doskonalenie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,
  •          słuchanie legendy o powstaniu Polski,
  •          utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych
  •          wyjaśnianie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy,
  •          poznawanie ważnych i charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie