Kwiecień
- Wiosna na wsi
- Wielkanoc
- Dbamy o przyrodę
- Polska moja ojczyzna
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy,
- poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie rozumowania matematycznego,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie świadomości własnego ciała
- reagowanie na ustalone sygnały,
- rozwijanie wyobraźni podczas zabaw przy muzyce,
- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
zachęcanie do kultywowania tradycji wysyłania kartek świątecznych
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
- rozwijanie mowy,
rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków
- rozwijanie sprawności manualnej,
- wzbogacanie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
- doskonalenie rozumowania matematycznego,
doskonalenie myślenia logicznego.
- rozwijanie mowy,
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
rozwijanie słuchu fonematycznego.
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
- porównywanie masy przedmiotów i zwierząt,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie świadomości własnego ciała.
- doskonalenie swobody ruchów podczas zabaw przy muzyce,
- utrwalenie nazw i brzmienia instrumentów perkusyjnych,
- usprawnianie spostrzegania słuchowego i aparatu artykulacyjnego,\
rozwijanie myślenia logicznego.
- rozwijanie świadomości własnego ciała,
- wzbogacanie wiedzy na temat prac wykonywanych na wsi,
nazywanie narzędzi ogrodniczych
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poszerzanie wiadomości na temat życia na wsi,
- doskonalenie umiejętności logicznego rozumowania,
współdziałanie z rówieśnikami.
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie świadomości ekologicznej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
rozwijanie słuchu fonematycznego.
- utrwalanie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym,
- rozwiązywanie prostych zadań matematycznych, utrwalanie cyfr 1–9, liczby 10 i znaków: +, –, =, >, <,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
wdrażanie do rekreacji ruchowej.
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzez udział w zabawach,
- poznanie melodii i tekstu nowej piosenki,
- rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,
zachęcanie do przestrzegania zasad szanowania przyrody
- wdrażanie do rekreacji ruchowej,
- poznanie znaczenia drzew dla ludzi i środowiska,
poznanie budowy drzewa
- rozwijanie sprawności manualnej,
- kształtowanie nawyków proekologicznych,
- doskonalenie umiejętności rozumowania matematycznego,
doskonalenie umiejętności myślenia logicznego.
- utrwalenie wiadomości o Polsce,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do rekreacji ruchowej
- doskonalenie swobody ruchów podczas tańca z rekwizytem,
- słuchanie legendy o powstaniu Polski,
- utrwalenie wiadomości o symbolach narodowych
- wyjaśnianie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy,
- poznawanie ważnych i charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie