SZCZEGOŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY SŁONECZKA
ROK SZKOLNY 2024/2025
07:00 – 8:15
- Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zachęcanie dzieci do wspólnej zabawy.
- Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, swobodna działalność plastyczna i techniczna, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, muzyczno-ruchowe, zabawy paluszkowe.
- Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka.
8:15-8:30
- Zestaw ćwiczeń porannych- usprawnianie koordynacji ruchowej i dużych grup mięśniowych.
- Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.
8:30 – 9:00
- Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku.
- Czynności higieniczne po śniadaniu.
9:00 – 9:20
- Zajęcia dydaktyczne – organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego i Programem Wychowania Przedszkolnego Mac Edukacja autorstwa Wiesławy Żaby-Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Pażdzio.
9:20 – 11:15
- organizacja wyjścia na świeże powietrze;
- pobyt na świeżym powietrzu: spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
W przypadku niesprzyjającej aury zabawy ruchowe i dowolne w sali zabaw:
- zabawy ruchowe, muzyczno- ruchowe: pląs, taniec, śpiew;
- zabawy swobodne rozwijające zainteresowania dzieci;
- zabawy tematyczne w wybranych kącikach zabaw;
- zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne; gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki, gry planszowe, działalność twórcza, plastyczna i techniczna;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych w kąciku książki;
- zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach;
- kontakty indywidualne z dziećmi;
- realizacja projektu edukacyjnego: Międzynarodowy projekt edukacyjny" Kolorowe uczucia Gucia".
Język angielski:
Wtorek 10:30-11:00
Czwartek 10:30-11:00
11:15-11:30
- Zabiegi higieniczne przed obiadem.
- Zabawy kołowe.
11:30 – 12:00
- Obiad – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
- Czynności higieniczne po obiedzie.
12:00 – 13:30
- Poobiedni odpoczynek – leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, klasycznej lub odpoczywanie w ciszy. Czuwanie nad wypoczynkiem i bezpieczeństwem dzieci.
13:30 – 14:00
- Budzenie śpiących dzieci.
- Zabiegi samoobsługowe i higieniczne.
- Podwieczorek.
14:00 – 15:30
- Zabawy kołowe ze śpiewem.
- Kontakty indywidualne z dziećmi.
- Gry i zabawy stolikowe.
- Korzystanie z kącików tematycznych (plastyczny, czytelniczy)- rozwijanie zainteresowań dzieci.