Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

PAŹDZIERNIK

Tydzień I. JESIEŃ W SADZIE

  • Poznawanie owoców krajowych, ich wyglądu, barw i smaków.

  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew owocowych po liściach i owocach.

  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania owoców według cech (kształt, kolor, wielkość).

  • Wdrażanie do dbania o zdrowie poprzez poznawanie wartości odżywczych owoców.

  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczne.

  • Rozwijanie zdolności wokalnych – śpiewanie piosenek o sadzie i owocach.
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania drzew owocowych po liściach i owocach.

 

 Tydzień II. JESIEŃ W OGRODZIE

  • Rozpoznawanie warzyw i ich części jadalnych.

  • Kształtowanie umiejętności układania rytmów z wykorzystaniem warzyw.

  • Utrwalanie wiadomości o jesiennych pracach ogrodowych.

  • Rozbudzanie zainteresowania zdrowym odżywianiem .

  • Rozwijanie wrażliwości dotykowej – rozpoznawanie warzyw za pomocą dotyku.

  • Doskonalenie mowy – wzbogacanie słownika o nazwy warzyw i narzędzi ogrodniczych.

  • Rozwijanie kreatywności w działaniach plastycznych .

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej – odróżnianie warzyw od owoców.

 

Tydzień III. JESIENNY KRAJOBRAZ

  • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie jesienią .

  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się barwami jesieni w pracach plastycznych.

  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni i pojęć matematycznych 

  • Doskonalenie pamięci słuchowej – nauka krótkich wierszyków o jesieni.
  • Rozbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą o tematyce jesiennej.

  • Rozwijanie umiejętności porównywania – jakie są różnice między krajobrazem letnim a jesiennym.

 

Tydzień IV. DESZCZOWA POGODA

  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych typowych dla jesieni 

  • Wdrażanie do odpowiedniego ubierania się w zależności od pogody.

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej – cykl obiegu wody w przyrodzie
  • Rozwijanie wyobraźni ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe naśladujące zjawiska atmosferyczne.

  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat własnych doświadczeń związanych z jesienną pogodą.

  • Kształtowanie nawyku dbania o zdrowie.