Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

STYCZEŃ 2025r.

Tydzień I: Tak mija nam czas

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadania Ewy Stadmüller Czas o nikim nie zapomina oraz wierszy Agnieszki Galicy Tydzień ma siedem dni oraz Laury Łącz Duży chłopiec − dowiedzą się, czym można mierzyć czas − poznają pory roku − wysłuchają i nauczą się piosenki Zegarki − poznają nazwy dni tygodnia − dowiedzą się, jakie są pory dnia − poznają zawód zegarmistrza − rozwiną umiejętność wypowiadania się − wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu − dowiedzą się, czym jest kalendarz − rozwiążą zagadki o porach roku − będą obserwowały porę roku, jaką jest zima

Tydzień II: Zwierzęta zimą

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Wróbelek Maciuś oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Uciekający balonik lub Przerwana zabawa Rysia i Diega − dowiedzą się, jak pomagać ptakom zimą − rozwiążą zagadki − wykonają pracę grupową − wysłuchają i nauczą się piosenki Głodny wróbelek − wspólnie z N. wykonają karmnik dla ptaków − rozwiną umiejętność przeliczania w zakresie 3 − udoskonalą umiejętność przeliczania w zakresie 4 − dowiedzą się, jakimi pokarmami należy dokarmiać ptaki − dowiedzą się, kto pracuje w lesie − rozwiążą zagadki − poznają tropy wybranych zwierząt − będą nazywać swoje emocje − wykonają pracę plastyczną Las zimą

Tydzień III: Kim są rodzice moich rodziców?

W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Ciasteczkowa przygoda − wysłuchają i nauczą się na pamięć wierszyków Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Wspaniali dziadkowie − wykonają pracę plastyczną Prezenty dla babci i dziadka − wykonają papierowe serduszka − utrwalą umiejętność przeliczania elementów − utrwalą nazwy kolorów − będą segregować kwiaty ze względu na kolor − rozwiążą zagadkę − będą doskonalić rzut do celu − dowiedzą się, co to jest drzewo genealogiczne − określą, jakie przedmioty są przydatne babci, a jakie dziadkow

Styczeń  IV: Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

W tym tygodniu dzieci: − określą swój nastrój − wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Zawody − będą układać puzzle − wykonają album o zawodach − narysują rodziców podczas wykonywania pracy − wysłuchają i nauczą się piosenki Strażacy − będą rozwijać percepcję słuchową i percepcję wzrokową − będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy − zagrają w memory − dowiedzą się, jakie urządzenia zostały zastąpione przez komputery − będą poznawać dawne zawody − wykonają makietę dla kuriera − wezmą udział w grze zręcznościowej − dowiedzą się, jak zabarwić wodę − zaprezentują swoje talenty − wypowiedzą się na temat, kim chcą być w przyszłości − narysują swój wymarzony zawód − wykonają pracę plastyczną A w przyszłości będę…