KWIECIEŃ 2025r.
Tydzień I: Dbamy o przyrodę
W tym tygodniu dzieci: −wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę! −wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec −określą swój nastrój −wysłuchają i nauczą się piosenki Piosenka ekologiczna −wykonają pracę plastyczną −udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne −powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę − zdobędą informację na temat roli roślin w życiu człowieka −określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci −utrwalą kolory pojemników na odpady −określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady −dowiedzą się, czym jest recykling −dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody −określą, w jaki sposób można oszczędzać wodę
Tydzień II: Wiosna na wsi
W tym tygodniu dzieci: −określą swój nastrój −wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Wiejskie ustronie oraz Wiktorii Kowalskiej i Ma cieja Ciechomskiego Czekolada niezgody −dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich −będą dobierać rymy − rozpoznają głosy wybranych zwierząt wiejskich −utworzą zdrobnienia wybranych słów −wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na wsi −będą szeregować figurki zwierząt według wielkości −będą szeregować kredki według długości −dowiedzą się, jak się nazywają dzieci zwierząt wiejskich −dowiedzą się, czego potrzebuje rolnik do pracy −dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka i wełny −przygotują plakat wspólnie z N. − rozwiążą zagadki −poszerzą wiedzę na temat emocji −poznają sposoby radzenia sobie z zazdrością
Tydzień III: Wielkanoc
W tym tygodniu dzieci: −określą swój nastrój −wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych − zagrają w memory −wysłuchają opowiadania Klaudii Cebuli Wielkanocne tradycje − zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami −wysłuchają i nauczą się piosenki Święta wielkanocne −będą rozwijać umiejętność przeliczania −dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny −wykonają babeczki wielkanocne −będą rozwijać sprawność fizyczną w zabawach z kodowaniem −wykonają pracę plastyczną
Styczeń IV: Polska – moja ojczyzna
W tym tygodniu dzieci: −poznają legendę o powstaniu Krakowa −wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn −poznają cechy charakterystyczne swojego regionu −wysłuchają piosenki Rodzinny kraj i ją zaśpiewają −będą rozwijać słownictwo −dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe −poznają narzędzia do pomiaru płynów −wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów −będą rozwijać wyobraźnię −poznają flagi różnych państw −dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej −dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi −wysłuchają hymnu Polski −poznają Polskie miasta i zabytki −wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej −wykonają pracę plastyczną na papierze ściernym −będą grały na różnych instrumentach