„JEŻYKI”
rok szkolny 2021/2022
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 6-LATKÓW
8.00 – 8.15
|
– zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola; – rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi; – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, swobodne zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy kołowe ze śpiewem; – zabawy w przy stoliczkach w małych grupach – układanie układanek, puzzli, rysowanie; – prace porządkowe w sali. |
8.15 – 9.00
|
– zestaw ćwiczeń porannych; – zabawy integrujące grupę; – zabawy dydaktyczne, plastyczne, matematyczne; – utrwalanie poznanych wierszy, piosenek; – realizacja projektu „Necio”; – czynności higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – śniadanie. |
9.00 – 10.15
|
– planowane zajęcia dydaktyczne zawierające treści z różnych dziedzin wychowania (zajęcia umysłowe, matematyczne, umuzykalniające, ruchowe, plastyczne lub techniczne) organizowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form i metod pracy, uwzględniające indywidualne możliwości dziecka zgodnie z programem „Planeta dzieci”; – religia (czwartek); – realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”; – realizacja projektu „Zabawa sztuką”. |
10.15 – 11.15
|
– zabawy dowolne w kącikach zainteresowań; – zabawy przy stolikach w małych grupach; – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym , obserwacje przyrodnicze; – przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, jak również niekorzystnym stanie jakości powietrza: zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego, zabawy ruchowe z wykorzystaniem metod twórczych lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, gry i zabawy stolikowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, swobodna działalność plastyczna, zabawy kołowe i muzyczno-ruchowe; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – religia (wtorek); – język angielski (środa, piątek); – kółko szachowe (czwartek); – kółko rozwijające umiejętności społeczne; – realizacja projektu „Ekokulturalne przedszkole”; – prace porządkowe. |
11.15 – 12.00
|
– zabawy ruchowe, słowne, kołowe ze śpiewem, logopedyczne, – zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – obiad. |
12.00 – 14.00
|
– odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej; – słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela lub rodzica – realizacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom”; – realizacja innowacji pedagogicznej „Sylaby znam, więc książki czytam sam!”; – realizacja innowacji pedagogicznej „Emocje w świecie przedszkolaka”; – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym , obserwacje przyrodnicze; – zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka; – rozmowy indywidualne z dziećmi; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – zabawy dydaktyczne; – ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej i słuchowej; – zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej; – zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe i kołowe ze śpiewem; – zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne i czynności samoobsługowe; – kółko zainteresowań „Zumba”. |
14.00 – 14.15
|
– zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – podwieczorek. |
14.15 – 14.30 | – zabawy z nauczycielem m.in. kołowe, słowne, muzyczno-ruchowe. |
14.30 – 15.00
|
– zabawy przy stolikach w małych grupach; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – prace porządkowe w sali. |
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana w godzinach 800-1300.
- W szczególnych przypadkach szczegółowy rozkład dnia może ulec zmianie.