szczegółowy rozkład dnia
Plan pracy wychowawcy w grupie „Gwiazdki” 2022/2023
Mgr Katarzyna Matysiak | 8:30-15:00 | 8:00-12:00 | 8:00-10:30 | 8:30-15:00 | 8:00-10:30 |
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY „GWIAZDKI” (5/6/7-LATKI)
ROK SZKOLNY 2022/2023
Oddział ZOW
8:00-8:30
-
religia (poniedziałek i czwartek)
8:00-8:15
-
zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola – dezynfekcja rąk
-
rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi
-
praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka
-
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
-
zabawy przy stoliku w małych grupach
-
prace porządkowe w sali
8:15-9:00
-
ćwiczenia poranne oparte na opowieści ruchowej
-
zabawy integrujące grupę
-
zabawy z emocjami – realizacja innowacji pedagogicznej „Emocje w świecie przedszkolaka”
-
czynności higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku
-
śniadanie
9:00-10:00
-
zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości dziecka zgodnie z programem „Program wychowania przedszkolnego” MAC Edukacja
10:00-11:00
-
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
-
zabawy wspólne przy stolikach w małych grupach
-
zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze
-
przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych: zabawy i ćwiczenia w sali z wykorzystaniem sprzętu sportowego, zabawy ruchowe z wykorzystaniem metod twórczych lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, gry, zabawy stolikowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, swobodna działalność plastyczna, zabawy kołowe i muzyczno-ruchowe
11:00-11:30
-
zabawy ruchowe, słowne, kołowe ze śpiewem, logopedyczne, zabawy z emocjami
11:30-12:00
-
zabiegi organizacyjne i higieniczno-pielęgnacyjne
-
obiad
12:00-14:00
-
słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela
-
odpoczynek poobiedni-słuchanie muzyki relaksacyjnej
-
j. angielski (wtorek i piątek)
-
praca z książką-przygotowanie do podjęcia nauki szkolnej
-
zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze
-
ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej i słuchowej
-
zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe, i kołowe ze śpiewem
-
zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne
-
zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka
-
rozmowy indywidualne z dziećmi
-
zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne i czynności samoobsługowe
14:00-14:15
-
podwieczorek
-
czynności higieniczno-pielęgnacyjne
14:15-14:30
-
zabawy z nauczycielem m.in. kołowe, słowne, muzyczno-ruchowe
14:30-15:00
-
zabawy przy stolikach w małych grupkach z wyboru dzieci
-
praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka
-
prace porządkowe w sali
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Religia |
Religia |
|||
Rozwijanie mowy i myślenia |
Aktywność badawcza |
Umuzykalnienie z rytmiką |
Kształtowanie pojęć matematycznych |
Rozwijanie mowy i myślenia |
Rozwijanie słuchu fonematycznego-odkrywanie liter |
Rozwijanie sprawności ruchowej |
Rozwijanie mowy i myślenia |
Rozwijanie sprawności ruchowej |
Działalność konstrukcyjno-plastyczna |
J. Angielski |
J. Angielski |
|||
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Wspomaganie kompetencji matematycznych |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |