szczegółowy rozkład dnia
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 6-LATKÓW
“PSZCZÓŁKI”
8.00 – 8.15
|
– zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola;
– rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi; – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, swobodne zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy kołowe ze śpiewem; – zabawy w przy stoliczkach w małych grupach – układanie układanek, puzzli, rysowanie; – prace porządkowe w sali. |
8.15 – 9.00
|
– zestaw ćwiczeń porannych;
– zabawy integrujące grupę; – zabawy dydaktyczne, plastyczne, matematyczne; – utrwalanie poznanych wierszy, piosenek; – czynności higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – śniadanie. |
9.00 – 10.30
|
– planowane zajęcia dydaktyczne zawierające treści z różnych dziedzin wychowania (zajęcia umysłowe, matematyczne, umuzykalniające, ruchowe, plastyczne lub techniczne) organizowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form i metod pracy, uwzględniające indywidualne możliwości dziecka zgodnie z programem „ DRUŻYNA MARZEŃ”;
– religia (poniedziałek i czwartek); – język angielski (wtorek i piątek) – realizacja projektu „Z kulturą mi do twarzy”; – innowacja pedagogiczna „W podróży po Europie” |
10.15 – 11.15
|
– zabawy dowolne w kącikach zainteresowań;
– zabawy przy stolikach w małych grupach; – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym , obserwacje przyrodnicze; – przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, jak również niekorzystnym stanie jakości powietrza: zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego, zabawy ruchowe z wykorzystaniem metod twórczych lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, gry i zabawy stolikowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, swobodna działalność plastyczna, zabawy kołowe – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – prace porządkowe. |
11.15 – 12.00
|
– zabawy ruchowe, słowne, kołowe ze śpiewem, logopedyczne,
– zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – obiad. |
12.00 – 14.00
|
– odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej;
– słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela lub rodzica – realizacja akcji „Cała Polska czyta dzieciom”; – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze; – zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka; – rozmowy indywidualne z dziećmi; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – zabawy dydaktyczne; – ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej – zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej; – zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe i kołowe ze śpiewem; – zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne i czynności samoobsługowe; – kółko zainteresowań „Zumba”. |
14.00 – 14.15
|
– zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku;
– nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – podwieczorek. |
14.15 – 14.30 | – zabawy z nauczycielem m.in. kołowe, słowne, muzyczno-ruchowe. |
14.30 – 15.30
|
– zabawy przy stolikach w małych grupach;
– praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – prace porządkowe w sali. |
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego jest realizowana w godzinach 800-1300.
- W szczególnych przypadkach szczegółowy rozkład dnia może ulec zmianie.