Grupy
Archiwum strony

Motylki 2023/2024 – szczegółowy rozkład dnia

SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA

GRUPA “MOTYLKI” ROK SZKOLNY 2023/2024

WYCHOWAWCA: IZABELA DUKACZEWSKA

8.00 – 8.15

  • Schodzenie się dzieci do sali; indywidualne rozmowy z dzieckiem;
  • Podejmowanie zabaw swobodnych w zależności od zainteresowań dziecka;
  • Zabawy muzyczne, ruchowe, muzyczno-ruchowe, plastyczne, artystyczne oraz kreatywne;
  • Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka;
  • Prace porządkowo-gospodarcze.

8.15-8.25

  • Zestaw ćwiczeń porannych;Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.

8:25 – 8.30

  • Czynności porządkowe i higieniczne przygotowujące do śniadania.

8.30 – 8.55

  • Śniadanie;
  • ćwiczenia logopedyczne usprawniające aparat mowy, zabawy ortofoniczne  (z uwzględnieniem dzieci objętych terapią logopedyczną).

8.55 – 9.00

  • Czynności samoobsługowe i higieniczne.

9.00 – 10.00

  • Sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniające indywidualne potrzeby i możliwości dziecka, realizowane według podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz programu wychowania przedszkolnego: „Sześciolatek – razem uczymy się”.

10.00 – 11.00

  • Pobyt na świeżym powietrzu: spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
  • W przypadku niesprzyjającej aury zabawy ruchowe i dowolne w sali zabaw:
  • zabawy ruchowe, muzyczno- ruchowe: pląs, taniec, śpiew;
  • zabawy swobodne rozwijające zainteresowania dzieci;
  • zabawy tematyczne w wybranych kącikach zabaw;
  • zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne; gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki, gry planszowe, działalność twórcza, plastyczna i techniczna;
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych w kąciku książki;
  • zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach;
  • kontakty indywidualne z dziećmi.
  • realizacja projektów edukacyjnych „W zdrowym ciele zdrowy duch; wie to każdy mały zuch”.
  • W poniedziałek i piątek – religia od 10.30- 11.00.

11.00 – 11.30

  • Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej;
  • Zabawy w kole;
  • W czwartki język angielski.

11.30 – 12.15

  • Czynności higieniczno-porządkowe;
  • Obiad;
  • Odpoczynek po obiedzie – słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki, słuchanie bajek i czytanych przez nauczyciela.

12.15 – 13.25

  • Ćwiczenia i zabawy usprawniające motorykę dużą i małą: grafomotoryka, motoryka precyzyjna
  • Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
  • Zabawy organizowane przez nauczyciela;
  • Zabawy muzyczno- ruchowe z pląsem, tańcem i śpiewem;
  • Prace porządkowo-gospodarcze;
  • Swobodna działalność twórcza: plastyczna, techniczna, konstrukcyjno- manipulacyjna;
  • Praca stymulacyjna traktowana indywidualnie – gry i zabawy dydaktyczne systematyzujące wiadomości i utrwalające umiejętności, zdolności i zainteresowania.

13.25 – 13.30

  • Czynności higieniczno-porządkowe.

13.30 – 14.00

  • Podwieczorek.

14.00 – 15.00

 

  • Kontakty indywidualne z dziećmi;
  • Gry i zabawy stolikowe w małych grupach;
  • Korzystanie z kącików tematycznych (plastyczny, czytelniczy) – rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci;
  • Zabawy i ćwiczenia rozwojowe wynikające z potrzeb indywidualnych dziecka, wyrównywanie deficytów poznawczych;
  • Prace porządkowo-gospodarcze;
  • Rozchodzenie się dzieci do domu.