Motylki 2023/2024 – szczegółowy rozkład dnia
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA “MOTYLKI” ROK SZKOLNY 2023/2024
WYCHOWAWCA: IZABELA DUKACZEWSKA
8.00 – 8.15
- Schodzenie się dzieci do sali; indywidualne rozmowy z dzieckiem;
- Podejmowanie zabaw swobodnych w zależności od zainteresowań dziecka;
- Zabawy muzyczne, ruchowe, muzyczno-ruchowe, plastyczne, artystyczne oraz kreatywne;
- Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka;
- Prace porządkowo-gospodarcze.
8.15-8.25
- Zestaw ćwiczeń porannych;Zabawy ruchowe rozwijające sprawność fizyczną.
8:25 – 8.30
- Czynności porządkowe i higieniczne przygotowujące do śniadania.
8.30 – 8.55
- Śniadanie;
- ćwiczenia logopedyczne usprawniające aparat mowy, zabawy ortofoniczne (z uwzględnieniem dzieci objętych terapią logopedyczną).
8.55 – 9.00
- Czynności samoobsługowe i higieniczne.
9.00 – 10.00
- Sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy uwzględniające indywidualne potrzeby i możliwości dziecka, realizowane według podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz programu wychowania przedszkolnego: „Sześciolatek – razem uczymy się”.
10.00 – 11.00
- Pobyt na świeżym powietrzu: spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, prowadzenie obserwacji przyrodniczych;
- W przypadku niesprzyjającej aury zabawy ruchowe i dowolne w sali zabaw:
- zabawy ruchowe, muzyczno- ruchowe: pląs, taniec, śpiew;
- zabawy swobodne rozwijające zainteresowania dzieci;
- zabawy tematyczne w wybranych kącikach zabaw;
- zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne; gry i zabawy stolikowe: puzzle, układanki, gry planszowe, działalność twórcza, plastyczna i techniczna;
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych w kąciku książki;
- zabawy organizowane przy niewielkim udziale nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach;
- kontakty indywidualne z dziećmi.
- realizacja projektów edukacyjnych „W zdrowym ciele zdrowy duch; wie to każdy mały zuch”.
- W poniedziałek i piątek – religia od 10.30- 11.00.
11.00 – 11.30
- Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej;
- Zabawy w kole;
- W czwartki język angielski.
11.30 – 12.15
- Czynności higieniczno-porządkowe;
- Obiad;
- Odpoczynek po obiedzie – słuchanie muzyki relaksacyjnej, masażyki, słuchanie bajek i czytanych przez nauczyciela.
12.15 – 13.25
- Ćwiczenia i zabawy usprawniające motorykę dużą i małą: grafomotoryka, motoryka precyzyjna
- Przygotowanie do nauki pisania i czytania.
- Zabawy organizowane przez nauczyciela;
- Zabawy muzyczno- ruchowe z pląsem, tańcem i śpiewem;
- Prace porządkowo-gospodarcze;
- Swobodna działalność twórcza: plastyczna, techniczna, konstrukcyjno- manipulacyjna;
- Praca stymulacyjna traktowana indywidualnie – gry i zabawy dydaktyczne systematyzujące wiadomości i utrwalające umiejętności, zdolności i zainteresowania.
13.25 – 13.30
- Czynności higieniczno-porządkowe.
13.30 – 14.00
- Podwieczorek.
14.00 – 15.00
- Kontakty indywidualne z dziećmi;
- Gry i zabawy stolikowe w małych grupach;
- Korzystanie z kącików tematycznych (plastyczny, czytelniczy) – rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci;
- Zabawy i ćwiczenia rozwojowe wynikające z potrzeb indywidualnych dziecka, wyrównywanie deficytów poznawczych;
- Prace porządkowo-gospodarcze;
- Rozchodzenie się dzieci do domu.