8:00 – 8:30
-
Schodzenie się dzieci. Zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola. Rozmowy indywidualne z dziećmi.
-
Swobodne zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy dowolne przy stolikach z inicjatywy dziecka, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, wspólne zabawy kołowe, zabawy paluszkowe.
-
Zestaw ćwiczeń porannych.
-
Czynności sanitarno-higieniczne przed śniadaniem.
8:30 – 9:00
9:00 – 9:30
-
Zajęcia dydaktyczne – organizowanie sytuacji wychowawczo–dydaktycznych sprzyjających osiąganiu celów z różnych obszarów rozwoju: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego, z wykorzystaniem różnorodnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka, zgodnie z programem wychowania przedszkolnego autorstwa Jolanty Wasilewskiej “Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości”, wyd. WSiP.
9:30 – 11:30
-
Swobodna działalność dzieci w zależności od potrzeb i aktualnych zainteresowań: zajęcia i zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, badawcze, ruchowo-taneczne, dydaktyczne.
-
Spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze (zależnie od warunków atmosferycznych).
-
Język angielski – czwartek i piątek – zgodnie z programem nauczania “Język angielski w wychowaniu przedszkolnym. Program nauczania 3, 4, 5 i 6-latków” M. Szpotowicz, M. Szulc-Kurpaska, Oxford University Press.
-
Czynności higieniczne przed obiadem.
11:30 – 12:00
-
OBIAD – ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalne spożywanie posiłku, stosowanie zwrotów grzecznościowych.
-
Czynności higieniczne po obiedzie.
12:00 – 12:10
12:10 – 12:40
12:40 – 14:00
-
Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, muzyczno-ruchowe, kołowe ze śpiewem, zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka. Rozmowy idywidualne z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka.
-
Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem.
14:00 – 14:20
14:20 – 16:30
-
Słuchanie bajek wybranych przez dzieci. Zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy muzyczno-ruchowe, tematyczne, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, gry i zabawy stolikowe, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, indywidualne rozmowy z dziećmi. Praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka. Prace porządkowe w sali.
|