szczegółowy rozkład dnia
SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY MOTYLKI
6.00 – 8.15
|
– zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola;
– rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi; – zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, swobodne zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy kołowe ze śpiewem; – zabawy w przy stoliczkach w małych grupach – układanie układanek, puzzli, rysowanie; – prace porządkowe w sali. |
8.15 – 9.00
|
– zestaw ćwiczeń porannych;
– zabawy integrujące grupę; – zabawy dydaktyczne, plastyczne, matematyczne; – utrwalanie poznanych wierszy, piosenek; – czynności higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – śniadanie. |
9.00 – 10.15
|
– planowane zajęcia dydaktyczne zawierające treści z różnych dziedzin wychowania (zajęcia umysłowe, matematyczne, umuzykalniające, ruchowe, plastyczne lub techniczne) organizowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form i metod pracy, uwzględniające indywidualne możliwości dziecka zgodnie z programem „Planeta dzieci”;
– religia (poniedziałek i czwartek); |
10.15 – 11.15
|
– zabawy dowolne w kącikach zainteresowań;
– zabawy przy stolikach w małych grupach; – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym , obserwacje przyrodnicze; zabawy i ćwiczenia ruchowe w sali z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego, zabawy ruchowe z wykorzystaniem metod twórczych lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, gry i zabawy stolikowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, swobodna działalność plastyczna, zabawy kołowe i muzyczno-ruchowe; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – prace porządkowe. |
11.15 – 12.00
|
– zabawy ruchowe, słowne, kołowe ze śpiewem, logopedyczne,
– zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku; – nakrywanie i sprzątanie ze stołów; – obiad. |
12.00 – 14.00
|
– odpoczynek poobiedni – słuchanie muzyki relaksacyjnej;
– słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela – przygotowanie do nauki czytania i pisana – przygotowanie do nauki pojęć matematycznych – zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym , obserwacje przyrodnicze; – zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka; – rozmowy indywidualne z dziećmi; – praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka; – zabawy dydaktyczne; – ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój umiejętności z zakresu percepcji wzrokowej i słuchowej; – zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe i kołowe ze śpiewem; – język angielski (środa i czwartek) – prace porządkowe w sali. |