Pszczółki 2023/2024 – szczegółowy rozkład dnia
SZCZEGÓŁOWY PLAN DNIA
7:30-8:15
-
zabiegi higieniczne po przyjściu do przedszkola
-
rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi
-
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
-
zabawy przy stoliku w małych grupach
-
praca indywidualna
-
prace porządkowe w sali
8:15-9:00
-
zabawy dydaktyczne z całą grupą
-
zabawy rozwijające, utrwalające
-
ćwiczenia poranne
-
zabawy integrujące grupę
-
zabawy z emocjami
-
czynności higieniczno-pielęgnacyjne przed i po posiłku
-
śniadanie
9:00-10:00
-
zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z wykorzystaniem różnych form i metod pracy, uwzględniając indywidualne możliwości i zainteresowania dziecka zgodnie z podstawą programową i z programem „Program wychowania przedszkolnego” MAC Edukacja
-
religia (poniedziałki i piątki 9:30-10:00)
10:00-11:15
-
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
-
zabawy wspólne przy stolikach w małych grupach
-
zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze
-
przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych: zabawy i ćwiczenia w sali z wykorzystaniem sprzętu sportowego, zabawy ruchowe z wykorzystaniem metod twórczych lub zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, gry, zabawy stolikowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne, swobodna działalność plastyczna, zabawy kołowe i muzyczno-ruchowe
11:15-11:30
-
zabawy ruchowe, słowne, kołowe ze śpiewem, logopedyczne, zabawy z emocjami
-
zabiegi organizacyjne i higieniczno-pielęgnacyjne
11:30-12:00
-
obiad
12:00-13:30
- język angielski (wtorki 12:30-13:00 czwartki 12:00-12:30)
-
słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela
-
przygotowanie do podjęcia nauki szkolnej, ćwiczenia rozwijające, doskonalące, utrwalające
-
zdobywanie przez dzieci różnorodnych doświadczeń ruchowych na świeżym powietrzu m.in. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze
-
praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka
-
zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe i kołowe ze śpiewem
-
zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne
-
zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka
-
rozmowy indywidualne z dziećmi
-
zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne i czynności samoobsługowe
13:30-14:00
-
podwieczorek
-
czynności higieniczno-pielęgnacyjne
14:00-14:30
-
zabawy z nauczycielem m.in. kołowe, słowne, muzyczno-ruchowe
14:30-15:00
-
zabawy przy stolikach w małych grupkach z wyboru dzieci
-
praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka
-
prace porządkowe w sali
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Religia |
Religia |
|||
Zajęcia umysłowe mowa i myślenie |
Zajęcia matematyczne |
Muzyka |
Zajęcia umysłowe mowa i myślenie |
Zajęcia umysłowe mowa i myślenie |
Muzyka |
Ćwiczenia gimnastyczne |
Zajęcia plastyczne/ techniczne |
Ćwiczenia gimnastyczne |
Zajęcia plastyczne/ techniczne |
Język angielski |
Język angielski |
|||
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Pojęcia matematyczne |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |
Przygotowanie do nauki pisania i czytania |