Pszczółki 2023/2024 – zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
BZZZZ…!! W TYM MIESIĄCU PSZCZÓŁKI NAUCZĄ SIĘ….
TEMATYKA MIESIĘCZNA
Kwiecień 2024
Tematyka zajęć |
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się: |
Zwierzęta na wsi |
− określą swój nastrój − wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta? oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kolekcja kart lub Misja ratunkowa − będą dzielić nazwy zwierząt na sylaby i na głoski − będą rozpoznawać głosy zwierząt wiejskich − poznają literę f, F w toku zabaw − poznają literę f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną − wysłuchają i nauczą się piosenki Na wiejskim podwórku − poznają różne rodzaje wag − będą ważyć przedmioty – określać, co jest cięższe, a co lżejsze − dowiedzą się, jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich − dowiedzą się, jakie obowiązki ma rolnik − wykonają traktory do makiety wiejskiego podwórka − ułożą historyjkę obrazkową (dowiedzą się, jak powstaje wełniany szalik) − wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka − będą układać zdania z określonymi słowami − wykonają makiety wiejskiego podwórka |
Mass media |
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o Szymonie − będą dyskutować na temat internetu − powiedzą, do czego jest potrzebny internet i czy jest bezpieczny − określą, do czego służą radio, telewizja, gazeta − wezmą udział w burzy mózgów na temat telewizji − wysłuchają i nauczą się piosenki Świat się zmienia − wymyślą nowe nazwy dla sprzętu komputerowego − stworzą grafikę do własnej gry komputerowej i ulepią z plasteliny głównego bohatera gry − porozmawiają z funkcjonariuszem policji na temat niebezpieczeństw czyhających na nie w Internecie − omówią wygląd i części składowe gazet − będą ćwiczyć orientację w przestrzeni − wykorzystają gazety do zabaw matematycznych − wykonają pracę plastyczną Odznaka strażnika bezpieczeństwa − dokonają ewaluacji działań realizowanych w bieżącym tygodniu – podsumują projekt edukacyjny |
Nasze zmysły |
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Płotek z kości − rozpoznają kolegę za pomocą dotyku − nazwą wskazane części ciała − zaznaczą na rysunku narządy zmysłów − wysłuchają i nauczą się piosenki Czuję świat − wykorzystają narządy zmysłów podczas zabaw badawczych − wykonają ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne − rozwiążą zagadki o częściach ciała − zróżnicują słowa różniące się tylko jedną głoską − odszukają słowa ukryte w innych słowach − podadzą przykłady, w jaki sposób unikać hałasu w sali przedszkolnej − podadzą liczbę mnogą i zdrobnienia do podanych słów − wykonają pracę plastyczną Lustro |
Dbamy o przyrodę |
-wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zasoby Ziemi − wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec − określą swój nastrój − wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci mogą wszystko − wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi − poznają literę ż, Ż w toku zabaw − poznają literę ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną − wyjaśnią, co oznacza powiedzenie być eko − powiedzą, dlaczego ważne jest ograniczanie użycia plastiku − powiedzą, jak można dbać o planetę Ziemię − utrwalą zasady segregacji śmieci − utrwalą układanie rytmów − powiedzą, kim według nich jest przyjaciel przyrody − wykonają odznakę przyjaciela przyrody − powiedzą, dlaczego nie wolno niszczyć przyrody − wypowiedzą się na temat ekologii i bycia ekologicznym − dowiedzą się, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi − utrwalą umiejętności kodowania |