szczegółowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dziecka w przedszkolu
8.00– 8.15
Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne z przychodzącymi dziećmi. Swobodne zabawy według zainteresowań dzieci, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, swobodna działalność plastyczna. Wspólne zabawy kołowe ze śpiewem. Praca indywidualna mająca na celu wspomagani rozwoju dziecka ,jego zainteresowań i zdolności.
8.15 – 9.00
Ćwiczenia poranne ,zabawy integrujące grupę.
Śniadanie-kulturalne spożywanie posiłku w ciszy.
Zabiegi higieniczne przed i po posiłku .
9.00-10:00
Planowane zajęcia dydaktyczne -stwarzanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych z wykorzystywaniem różnych form i metod pracy ,uwzględniających indywidualne możliwości dziecka i jego zainteresowania zgodne z programem wychowania przedszkolnego „Program wychowania przedszkolnego autorstwa W. Żaby- Żabińskiej ,W. Majewskiej i R. Paździo Wydawnictwa MacEdukacja;
10:00-11:00
Swobodna działalność dzieci w zależności od potrzeb aktualnych zainteresowań, pogody (np. zajęcia i zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze); Pobyt dzieci na świeżym powietrzu (np. spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe , obserwacje przyrodnicze ).
10:30 -11:00
Religia PONIEDZIAŁE I CZWARTEK
J.angielki WTOREK I PIĄTEK
11:00 -11:30
ćwiczenia słuchu fonematycznego ,logopedyczne, zabawy słowne .
11.30-12.10
Obiad –kulturalne spożywanie posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Zabiegi higieniczne przed i po posiłku.
12.10-14.00
Poobiedni odpoczynek-słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Przygotowanie do podjęcia nauki szkolnej -praca w książce.
Organizowanie sytuacji dydaktycznych z całą grupą, swobodna działalność dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy w ogrodzie, praca wspomagająca indywidualna lub z małą grupą dzieci. Zabawy dydaktyczne, zabawy kołowe ze śpiewem ,zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne ,zabawy sprzyjające rozwijaniu aktywności własnej dziecka, zabawy ruchowe.
14.00-14.20
Podwieczorek – zabiegi higieniczne przed i po podwieczorku.
14.20-14;30
Swobodna działalność dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, zabawy kołowe, zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne, zabawy stolikowe rozwijające sprawność manualną ,zabawy stolikowe w małych grupach z wyboru dzieci, prace porządkowe w sali.